ایجاد یک منطقه مشخص

به استثنای رنگ پس زمینه شما باید منطقه مورد نظر خود را برای طراحی کارت ویزیت مشخص کنید. آماده سازی منطقه مشخص شده که شامل برجسته کردن ناحیه‌ای اطراف سند است که معمولا ۳ میلی متر ضخامت دارد ( این ممکن است بسته به شرکتی که طرح شما را چاپ می کند تغییر کند ) . این امر مانع از آن می‌شود که هر گونه نوارهای مرزی زشت در لبه کارت‌ها قرار گیرد.

از مرزهای حاشیه ای اجتناب کنید

بهتر است از مرزها حاشیه ای در طرح‌های کارت ویزیت خود اجتناب کنید . آن‌ها ممکن است خوب به نظر برسند , اما وقتی کارت‌ها بریده می‌شوند ، شما به احتمال زیاد بسیاری از لبه های کارت ویزیت شما با آنها برید می شود . همه چاپگرها دارای حاشیه خطا برای قطع کارت هستند ، که می‌تواند به اندازه چند میلی متر باشد ، بنابراین یک حاشیه امنیتی برای کارت ویزیت خود ایجاد کنید.

 

استفاده از رنگ های مکمل

سعی کنید از رنگ‌هایی استفاده کنید که زیبا باشند . همچنین ارزشمند است که دیدتان را فراتر از کارت‌های ویزیت خود قرار بدهید و بگونه ای کارت ویزیت خودتان را طراحی کنید که هارمونی رنگی با سایت و پوستر و لوگو سربرگ و سایر رنگ های کسب و کار شما داشته باشد که به نوعی کارت ویزیت شما نمایانگر لوگو و رنگ اصلی شرکت تان باشد.ابزارهای زیادی برای کمک به شما در ایجاد یک طرح عالی وجود دارد . COLOURlovers یک وب سایت اجتماعی است که در آن مردم می‌توانند پالت‌های رنگی مختلفی را ایجاد کنند و به دیگران اجازه دهند تا در مورد آن‌ها رای و نظر بدهند. این می تواند یک منبع بسیار عالی برای شما باشد.

 
کارت ویزیت
 

 اطمینان حاصل کنید که متن تان خوانا می باشد

خوانا بودن متن  یک عنصر بسیار حیاتی است که گاهی در طراحی کارت ویزیت نادیده گرفته می شود.شما نباید درطراحی کارت ویزیت خود بگونه ای عمل کنید که مشتریانتان برای پیدا کردن آدرس سایت و یا شماره تماس تان بسیار به زحمت بیافتند. دقت کنید که متن شما در یک اندازه معقول و فونت خوانا و بصورت کاملا پررنگ طراحی شود. فونت کوچک ممکن است در مانیتور شما خوانا به نظر برسد ولی در موقع چاپ کارت ویزیت قضیه کاملا متفاوت خواهد بود و ممکن است آن متن خوانا بشدت در هنگام چاپ ریز به نظر برسد. همچنین شما می‌توانید نام یا اطلاعات تماس مهم خودتان را کمی بزرگ‌تر یا بولدتر از بقیه اطلاعات تان قرار بدهید.

اطلاعات مهم را وارد کنید

دقت کنید که تمام اطلاعاتی را که فکر می کنید برای مشتری مفید خواهد بود در پشت کارت ویزیت بگنجانید. ما در اینجا فهرستی تهیه کرده‌ایم که می توانید از این فهرست برای طراحی کارت ویزیت خود استفاده کنید، اما شما ممکن است یکسری اطلاعات دیگری هم داشته باشید که می‌خواهید به آن بپردازید .

وارد کردن نام خودتان – نامی که تمایل دارید مخاطبین شما این گونه خطابتون کنند را درج کنید.

آن کاری را که شما انجام می‌دهید شرح و وصف بدهید این اطلاعات حوزه کاری شما را تعریف می کند همچنین سازمانی که در حال حاضر به آن متصل هستید را در آن درج کنید.

اطلاعات شماره تماس موبایل(در صورت نیاز) – شماره ‌تلفن ثابت ، ایمیل ، آدرس محل کار ، آدرس رسانه‌های اجتماعی و غیره.

قرار دادن یک کد مشتری در کارت ویزیت، که در هنگام ورود به سایت تان می توانید با این کدهایی مشتریان خودتان را بهتر مدیریت کنید و همچنین می توانید کد تخفیف به هریک از این کد ها اختصاص بدهید.

ذخیره سازی طرح

ذخیره سازی طرح یک بخش بسیار مهمی می باشد زیرا شما باید تمامی فعالیت هایی که بر روی طرح خود انجام داده اید را ذخیره کنید و این ذخیره سازی شامل:

دقت کنید که تمام متن ها به خوبی ذخیره شده باشند

فراموش نکنید که هر گونه طرح یا طرح رنگی را حذف کنید

برای ذخیره سازی هر چه بهتر کافی است طرح خودتان را بصورت فایل PDF ذخیره کنید چرا که اصلا افت کیفیت نخواهد داشت و تمامی خطوط به خوبی قابل رویت خواهند بود.

ذخیره سازی بصورت JPEG و یا PNG ممکن است باعث حذف بخشی از لبه های طرح شما بشود.

در پایان به شما توصیه می کنیم این سری نکات ضروری کارت ویزیت را در هنگام طراحی و چاپ کارت ویزیت به دقت رعایت کنید تا یک کارت ویزیت بسیار زیبا و حرفه ای داشته باشید.

  منبع : وبسایت مرکز تخصصی چاپ متین