مرکز تخصصی چاپ متین

چاپ متین ارائه دهنده تخصصی ترین خدمات انواع چاپ در ایران به صورت مستقیم و بدون واسطه

مرکز تخصصی چاپ متین

چاپ متین ارائه دهنده تخصصی ترین خدمات انواع چاپ در ایران به صورت مستقیم و بدون واسطه

مشخصات بلاگ
مرکز تخصصی چاپ متین
پربیننده ترین مطالب
پیوندها

۵ مطلب در بهمن ۱۳۹۶ ثبت شده است

صنعت چاپ

صنعت چاپ شامل موسساتی است که عمدتا در چاپ متون ، چاپ تصاویر ، چاپ روی تیشرت ،چاپ روی کاغذ (چاپ کارت ویزیت ، چاپ تراکت ، چاپ سربرگ ، چاپ بنر ، چاپ سررسید اختصاصی و …) فلز ، شیشه ، چاپ روی لیوان ،چاپ پرچم و خیلی چیزهای دیگر را شامل می شوند. چاپ را می‌تواند به سه مرحله مجزا تقسیم شود : مرحله پیش ازچاپ(طراحی) ، آماده‌سازی مواد برای چاپ ؛ مرحله انتهایی یعنی خروجی. بسیاری از شرکت های فعال در این حوزه این سه مرحله را بطور کامل رعایت می کنند این شرکت ها ابتدا طرح مورد نیاز شما را در کامپیوتر طراحی و ارزیابی کرده و سپس به اقدام به چاپ کرده و در نهایت به توزیع آنها می پردازند.

کالاها و خدمات

طیف گسترده‌ای از محصولات و کالاها در صنعت چاپ تولید و به چاپ می رسند. علاوه بر مجلات ، کتاب‌ها ، سررسید اختصاصی و برخی از روزنامه‌ های کوچک محصولات دیگر چاپی شامل  چاپ پاکت نامه‌ ، چاپ تراکت ، چاپ کتابچه های راهنما و … به چاپ می رسند. کالاهای چاپی شامل چاپ روی لیوان ، چاپ روی تی شرت ، چاپ پرچم و … می باشند.در این صنعت همچنین موسساتی حضور دارند که اقلام چاپی را بصورت سریع به چاپ می رسانند مانند چاپ افست و همچنین بخش های خدماتی مشغول در این صنعت مانند موسسات صحافی سررسید و کتاب مشغول به فعالیت هستند.

سازمان صنعتی . صنعت چاپ به ۱۲ بخش تقسیم می‌شود که آنها عموما نوع روش اصلی چاپ را که در ساخت یا محصول مورد استفاده قرار می‌گیرد را معکوس می کنند. که در ساختار یا محصول تولید شده مورد استفاده قرار می گیرد. موسساتی که از ورق های چاپی و یا برخی دیگر از حامل های تصویر برای توزیع جوهر به کاغذ استفاده می کنند به پنج بخش صنعتی تقسیم می شوند: لیتوگرافی، فلکسوگرافی، gravure ، چاپ روی صفحه و چاپگرلیتوگرافی، که از صفحات فلزی صاف استفاده می کند که یکی از پرکاربردترین فرآیند در صنعت چاپ می باشند.صنعت چاپ ترکیبی از ماشین آلات مخصوص و کامپیوتر می باشد .پیشگامان در حوزه های چاپ تجاری بزرگ‌ترین بخش صنعت را تشکیل می‌دهند .اگرچه روند چاپ بیشتر روزنامه‌ها از شیوه لیتوگرافی می باشد اما فعالیت‌های چاپ آن‌ها در این صنعت گنجانده نشده است بلکه در صنعت نشر گنجانده شده‌ اند.

فلکسوگرافی از صفحات چاپی ساخته شده از لاستیک یا پلاستیک استفاده می کند. این یک فرآیند باسرعت بسیار بالا می باشد که از جوهر خشک کردن استفاده می کند و می‌تواند انواع مختلفی شامل برچسب‌ها ، کیسه‌های خرید ، کارتن‌های شیر و جعبه‌های راه راه را تولید کند .تولید به شیوه reproduction دارای کیفیت بالا ، فرم بندی مناسب و از انعطاف‌پذیر کافی برخودار بوده و توانسته سهم قابل‌توجهی از بسته‌بندی و چاپ محصول را به خودش جذب کند . شیوهچاپ صفحه نمایش بیشتر برای چاپ بر روی کلاه ، چاپ روی تیشرت ، چاپ پرچم و دیگر اقلام پارچه‌ای کاربرد دارد.

کالاها و خدمات
 
 

فرایندهای بدون ورق از پیشرفته ترین تکنولوژی شیوه چاپ هستند که در بخش چاپ دیجیتال گنجانده می شوند. این موارد شامل چاپ الکترونیک، الکترواستاتیک و یا جوهر افشان می باشند و عمدتا برای کپی کردن، تکثیر و چاپ هایی همچون چاپ بنر ، چاپ سررسید اختصاصی استفاده می شوند. بخش عمده ای از کارهایی که با استفاده از فرآیندهایچاپ دیجیتال انجام می شود، برای سفارشات در حجم کم می باشند و اغلب از این شیوه در مغازه های کوچک مورد استفاده قرار می گیرد این نوع چاپ بسیار بی عیب و نقص می باشند و همچنین چاپ دیجیتال یکی از بخش هایی در صنعت چاپ می باشد که به سرعت در حال رشد و توسعه می باشد. چاپ دیجیتال، به عنوان “چاپ متغیر داده ها” شناخته می شوند در این شیوه چاپ قابلیت چاپ در سایز و انوع مختلفی از طرح های می باشند.

پیشرفت‌های اخیر در صنعت چاپ  مانند بسیاری از صنایع دیگر ، همچنان دست‌خوش تغییرات اساسی می باشد. این صنعت بطور فزاینده ای با حوزه کامپیوتر مرتبط می باشد به گونه ای که تغییر و پیشرفت در این حوزه باعث پیشرفت در سایر حوزه ها می شود و بسیاری از فرایندهایی که در گذشته توسط دست صورت می گرفت در حال حاضر بصورت اتوماتیک در حال انجام هستند. این پیشرفت در حوزه چاپ در هر سه مرحله پیشرفت داشته و مهم ترین در مرحله پیش از تولید می باشد.در گذشته کارگران برای بریدن بخش های مختلف طرح چاپ شده مشغول فعالیت بودند ولی در حال حاضر این برش و طراحی ها در مرحله قبل از چاپ و بعد از آن توسط تجهیزات پیشرفته امروزی بصورت خودکار انجام می شود و دیگر نیازی به نیروی انسانی نمی باشد.شما می توانید تمامی مراحل و خط برش چاپ را در مرحله پیش از چاپ در کامپیوتر بطور کامل مشاهده و از بروز هرگونه ایراد و خطایی جلوگیری کنید.پیشرفت تکنولوژی بر فرآیند چاپ تاثیر گذاشته ‌است . اپراتورهای ماشین چاپ ، که به عنوان اپراتورهای مطبوعاتی نیز شناخته می‌شوند ، به طور فزاینده‌ای از کامپیوترها برای ایجاد تنظیمات در چاپ استفاده می‌کنند .

صنعت چاپ دیجیتال به سرعت در حال رشد است چرا که تکنولوژی چاپگرها به سرعت در این صنعت روبه جلو حرکت می کند. اکثر چاپگرها های سازمان ها در حال حاضر به صورت چاپ دیجیتال عمل می کنند . فرآیندهای چاپ ،ر امروزه از طریق اسکنرها و دوربین ها وارد و کامپیوتر شده و مورد استفاده قرار می گیرد. چاپ دیجیتال عملیات های قبل از چاپ و همچنین فرآیند چاپ را تغییر می‌دهد. در فراید چاپ دیجیتال بسیار از مراحل دستی حذف می شوند و کار به سرعت بیشتری پیگیری می شود.

صنعت چاپ دیجیتال
 
 

در حال حاضر صنعت چاپ علاوه بر چاپ محصولات خدمات بیشتری را به مشتریان عرضه می کنند. شرکت های چاپ محصولات مشتریان را بسته بندی و به مشتریان خود ارسال می کنند و همچنین آنها خدمات فرعی دیگری را به مشتریان خود ارائه می دهند که عبارتند از : مدیریت پایگاه‌داده ، پست ، انبارداری و سفارش از طریق وب سایت و انجام کارهای طراحی. شرکت های چاپ احساس می‌کنند که ارائه این خدمات باعث جذب روز افزون مشتری برای آنها می شود و به راحتی می توان با سایر شرکت های فعال در این حوزه رقابت داشته باشند.

شرایط کاری

میزان ساعت‌ مشغول به کار

میانگین ساعت کاری کارگران در صنعت چاپ در سال ۲۰۰۸ ، ۳۸٫۳ ساعت در هفته می باشند که در مقایسه با سایر بخش های تولیدی ۴۰.۸ ساعت در هفته می باشد . کارگران در این صنعت عموما در یک روز ۸ ساعت کار انجام می دهند، برای اضافه کاری بسته به میزان سفارشات ساعت آن متفاوت می باشد. شرکت های بزرگ میزان حقوق براساس عملکرد و ارشدیت یک فرد در کارگاه و همچنین میزان توانایی ارتباط با مشتری می باشد.

محیط های کاری بسته به نوع فعالیت چاپ خانه متفاوت می باشد. به عنوان مثال در کارگاه های چاپ مطبوعاتی به دلیل ایجاد سرو صدا نیازمند محافظت از گوش برای کارکنان خود هستند. طراحان در این چاپخانه ها باید در یک محیط آرام و بی سروصدا و دور از هر فعالیتی قرار بگیرند.

صنعت چاپ به دلیل ظرافت و وجود یکسری جزئیات نیازمند دقت و تمرکز بسیار زیادی می باشد که بسیار خسته کننده و فشار زیادی را به متصدی دستگاه وارد می کند که البته با پیشرفت دستگاه ها این مشکل تا حدود زیادی مرتفع شده است.

در صنعت جوهر و چاپ افراد چون با جوهر و مواد شیمیایی سروکار دارند در دراز مدت ممکن است آسیب زا باشند البته این مشکل برای تولیدات چاپ دیجیتال بسیار کمتر شده است و در چاپ افست این مشکل بیشتر است که در صنعت چاپ افست هم با پیشرفت دستگاه ها این مشکلات هم به مراتب بهتر شده است.

اشتغال

طبق گزارشات در موسسات آمریکایی در سال ۲۰۰۸ , صنعت چاپ در حدود ۵۹۴,۱۰۰ نیرو در این حوزه مشغول به فعالیت بودند. بزرگترین بخشی که در آن مشغول بودند بخش لیتوگرافی می باشد.

میزان افراد شاغل در این صنعت

طبق گزارشات به عمل آمده در آمریکا حدود ۵۳ درصد افراد شاغل در بخش های تولیدی مشغول فعالیت هستند و به میزان ۱۷ درصد در صنایع چاپ و مشتقات آن مشغول به فعالیت می باشند.

شرکت های فعال در حوزه چاپ

افراد شاغل در تولید

طراحان و متخصصین فعال در حوزه چاپ، طرح و تصاویر و رنگ دلخواه شما را از شما می گیرند و سپس آن فایل ها را در کامپیوتر و با استفاده از نرم افزارهای گرافیکی ارزیابی و سپس آن را برای چاپ ارسال می کنند. در برخی از شرکت ها این افراد حتی طرح دلخواه شما را طراحی و سپس برای چاپ ارسال می کنند یعنی طراحی و چاپ همه و همه بر عهده خودشان خواهد بود. هنگامیکه طراحان طرحی را آماده کردند آن را به بخش چاپ ارسال می کنند، افراد متخصص در حوزه چاپ فایل ارسالی را با قوانین دستگاه و اصول چاپ و رنگ و فرم بندی مناسب مطابقت داده و سپس فرمانچاپ را صادر می کنند.

افراد شاغل در تولید
 
 

وقتی دستگاه آماده چاپ شد، اپراتورهای دستگاه چاپ مواد اولیه برای چاپ را بررسی می کند و سپس صفحه‌های چاپرا نصب می‌کند . آن‌ها همچنین میزان فشار و جوهر چاپ را تنظیم می‌کنند ,و براساس میزان چاپ، کاغذ را درون دستگاه قرار می دهند. اپراتور دستگاه باید در کنار دستگاه بایستد و هرگونه مشکلی که پیش بیاد را به سرعت رفع و اصلاح کند. وجود اپراتور دستگاه های چاپ نیز در مغازه های کوچک هم کاربرد خودش را دارد.

پس از چاپ برخی از محصولاتی که نیاز به صحافی دارند مانند چاپ سررسید اختصاصی ، چاپ کتاب و کتابچه و … کاغذهای آن را از دستگاه خارج کرده و توسط تیم صحافی این کاغذها را با چسب بهم می چسبانند. برخی از دستگاه های پیشرفته وجود دارد که صحافی نیز توسط خود دستگاه صورت می گیرد و نیازی به نیروی انسانی نمی باشد. صحافی هم روش های مختلفی وجود دارد برای مثال روش چسباندن، روش دوختن و … و بسته به انتخاب مشتری صحافی سالنامه و یا هرچیز دیگری انجام می شود.

آموزش و ارتقای شغلی

کارگرانی که وارد صنعت چاپ می‌شوند به طور غیررسمی در کارگاه مورد آموزش قرار می گیرند. در طول آموزش آن نیرو بسته به استعداد و علاقه مندی که دارد پس از آموزش در آن قسمت به کار گرفته می شود. کارگران ابتدا بعنوان دستیار مشغول به کار می شوند و سپس پس از یک دوره یادگیری کامل بصورت مستقل مشغول به فعالیت می شوند.

میزان و سواد و تخصص های آکادمی در این حوزه می تواند بسیار مفید و کارساز باشد به گونه ای که اگر فرد در دانشگاه ها در حوزه های طراحی و با نرم افزارهای گرافیکی کار کرده باشند بسیار راحت می تواند در این حوزه فعالیت داشته و مفید تر واق شوند. در نتیجه سعی کنید از افرادی که در این حوزه تحصیل کرده اند بکار گیری کنید.

کارکنان شاغل در حوزه چاپ نیازمند یکسری آموزش هایی در خصوص نحوه ارتباط درست با مشتری باید باشند. همچنین این کارکنان نیازمند آموزش با کامپیوتر و نحوه عملکرد با نرم افزارهای گرافیکی می باشند. شما باید برای آموزش آنها یک مهلت یادگیری تعیین کنید تا آنها در این بازه های زمانی تعیین شده اقدام به یادگیری کامل این حوزه بکنند. سعی کنید از نیروی استفاده کنید که خلاق باشند که بتوانند پس از یادگیری کامل نرم افزارهای گرافیکی برای شما طرح های بسیار زیبا و خلاقه و مشتری پسند بزنند.

چشم انداز

چشم انداز صنعت چاپ در حوزه مشاغل

چشم انداز در این حوزه این است که میزان افراد شاغل در حوزه اپراتور دستگاه به شدت کاهش پیدا خواهد کرد ولی افرادی که تخصص کافی در زمینه طراحی و کار با نرم افزارهای گرافیکی دارند نیز برای سال های آینده بسیار مورد نیاز خواهند بود. پیشرفت در صنعت چاپ بویژه در حوزه های چاپ افست و بخصوص چاپ دیجیتال باعث می شود که فرصت های شغلی در صنعت چاپ ریشه کن بشود.

چشم انداز میزان رشد اقتصادی در حوزه چاپ

در سال های آیند با توجه به رشدهایی در حدود ۱۱ درصدی در اقتصاد کشورهای پیشرفته اما شاهد میزان رشد منفی ۱۶ درصد برای صنعت چاپ خواهیم بود. علت این میزان کاهش پیش بینی شده ، رشد چشم گیر و استفاده فراگیر از اینترنت و اتوماسیون های اداری خواهد شد که در نتیجه احتیاج به حوزه چاپ به شدت کاهش پیدا می کند. کاهش میزان تقاضا باعث می شود شرکت های مشغول فعالیت در این حوزه اقدام به تعدیل نیرو بکنند که در نتیجه میزان بیکاران در این حوزه افزایش پیدا می کند. البته برخی از شرکت های کوچک و متوسط که به شیوه چاپ دیجیتال عمل می کنند شاید با حاشیه سود اندک بتوانند به ادامه فعالیت خود بپردازند.

فرایند هایی که در حال حاضر بصورت دستی صورت می گیرد در سال های آینده با توجه به پیشرفت تکنولوژی بصورت خودکار(اتوماتیک) می شوند. در نتیجه در سبک مشاغل تغییر ایحاد می شود و در نتیجه کارکنان شاغل در این حوزه بای سطح سواد تکنولوژی خودشان را بالا ببرند و بتوانند با تجهیزات پیشرفته کار بکنند. این پیشرفت تکنولوژی باعث می شود برخی افراد که در حال حاضر برخی از قسمت های صنعت چاپ را با مهارت های دستی انجام می دهند در سال های آینده از مدار اشتغال کشوری خارج بشوند و عملا شغلی برای آنها باقی نماند. همانطور که گفته شد طراحی و فردی که تسلط کامل به نرم افزارهای گرافیکی دارد بسیار در سال های آینده مورد نیاز و احتیاج خواهند بود.

بسیاری از تولید کنندگان دستگاه های چاپ در حال افزایش تعداد خدمات دستگاه ها هستند که پاسخگویی بسیاری از فعالیت هایی که در حال حاضر بصورت دستی انجام می شوند می باشند. رشد خدمات دستگاه های چاپ باعث کاهش افراد شاغل در این حوزه می شود. اما سبب بهبود کیفیت و کاهش ضریب خطا در هنگام چاپ و همچنین افزایش سرعت در صنعت چاپ می شود.

چشم انداز چاپ
 
  • چاپ متین

طراحی سربرگ در ورد

چرا شما باید صدها هزار تومان برای چاپ و طراحی سربرگ و یا برای چاپ پاکت‌ نامه ، چاپ کارت ویزیت ، چاپ تراکت و … خرج کنید ، وقتی که شما می توانید با استفاده از بسیاری از نرم افزارهای گرافیکی از جمله فتوشاپ و یا با روش بسیار ساده تر با استفاده از نرم افزار word به طراحی سربرگ در ورد بپردازید پس چرا باید هزینه اضافی بابتطراحی سربرگ بپردازید. کافی است شما قوانین روش ایجاد سربرگ در ورد را رعایت کنید و به راحتی می توانید یکسربرگ زیبا داشته باشید. شما همچنین می توانید طرح خودتان را در مراکز چاپ به راحتی و با پایین ترین قیمت بهچاپ برسانید.

روش اول

مرحله اول

 

ابتدا طرح دلخواه خودتان را با استفاده از یک قلم کاغذ طراحی کرده و وقتی از نحوه طراحی و شکل و ظاهر آن رضایت پیدا کردید، سپس آن طرح را در نرم افزار word پیاده سازی کنید.

در هنگام طراحی دقت کنید که نام شرکت، لوگو، آدرس و اطلاعات تماس و یا هر اطلاعات دیگری که احساس می کنید باید در سربرگ باشد را برروی کاغذ پیاده سازی کنید

 
سربرگ
 

مرحله دوم

کافی است شما نرم افزار word 2016 را باز کنید و با استفاده از ابزارهای موجود در این نرم افزار طرح دلخواه خودتان را پیاده سازی کنید.

مرحله سوم

یک سند جدید در word باز کنید و آن سند را در محل و با نامی دلخواه ذخیره کنید. شما می توانید آن سند را با هر فرمتی بسته به آن شرکتی که بخواهید آن سند را به چاپ برسانید ذخیره سازی کنید.

ذخیره کردن
 
 

مرحله چهارم

در این مرحله پس از وارد شدن به نمای word کافی است از سربرگ insert بر روی header کلیک کرده و یک سربرگدلخواه را از بین سربرگ های پیش فرض ورد انتخاب کنید.

همچنین شما می توانید در قسمت سربرگ با انتخاب گزینه Edit هر طرحی را که بخواهید خودتان طراحی کنید می توانید با انتخاب این گزینه انجام بدهید و نیازی به استفاده از طرح های پیش فرض ورد نیست.

header
 
 

مرحله پنجم

در این مرحله طرح طراحی شده برروی کاغذ را در word وارد کنید(آدرس، لوگو، شماره تماس و …).

با فشردن کلید enter می توانید به خط پایینی منتقل شوید.

در صورت موجود بودن آدرس سایت شما می توانید یک بخش مستقل برای آدرس سایت خود لحاظ کنید.

انتخاب نوع و اندازه قلم یک نکته بسیار کلیدی در طراحی سربرگ می باشد شما می توانید برای انتخاب فونت مورد نظر خودتان در سربرگ Hone و در بخش Font ، فونت مورد نظر خودتان را انتخاب کرده و در همان بخش اندازه قلم را نیز انتخاب کنید. طبق معمول نام و یا لوگوی شرکت اندازه قلم آن تقریبا ۲ برابر قسمت های دیگر می باشد و آدرس سایت و شماره تماس و سایر بخش ها نیز معمولا نصف اندازه آن می باشد.

نوشتن سربرگ
 
 

مرحله ششم

در این قسمت لوگوی شرکت خودتان را به سربرگ اضافه کنید برای این کار کافی است در سربرگ insert بر روی Pictures بزنید سپس عکس مورد نظر خودتان را از محل مورد نظر انتخاب کرده و برروی insert کلیک کنید. معمولا لوگو خودتان را با فرمت jpg ذخیره و از آن استفاده کنید.

تصویر
 
 

مرحله هفتم

در این مرحله شما باید اندازه لوگو را تنظیم و در محل مناسب قرار بدهید.

شما می توانید مکان نمای موس را در قسمت گوشه لوگو قرار بدهید و اندازه آن را کوچک و بزرگ کنید.

با انتخاب لوگو توسط موس و نگه داشتن دکمه سمت چپ موس می توانید تصویر لوگوی خودتان را در هرجای از سربرگ جابجا کنید.

لوگو
 
 

مرحله هشتم

شما در این مرحله می توانید سربرگ خودتان را با استفاده از یک خط مستقیم به بخشهای مختلف تقسیم کنید مثلا قسمت آدرس را از شماره تماس جدا کنید.

برای این کار کافی است در سربرگ Insert رفته و سپس بر روی Shapes کلیک کرده و از آنجا بر روی گزینه خط مستقیم را انتخاب می کنید.

شما می توانید با کلیک بر روی یک نقطه و با نگه داشتن دکمه موس خطی برروی صفحه ترسیم کنید.

خط
 
 

مرحله نهم

شما می توانید بخشی از اطلاعات خودتان را در قسمت پایین برگه خود قرار دهید. این اطلاعات نظیر شماره تماس، آدرس ایمیل، آدرس سایت و … می تواند باشد.

برای این کار کافی است به قسمت Insert رفته و برروی Footer کلیک کنید.

شما می توانید مانند قسمت Header با استفاده از طرح های پیش فرض طرح الگویی را انتخاب کنید همچنین شما می توانید با انتخاب کزینه edit هر طرحی را که بخواهید پیاده سازی کنید.

فوتر
 
 

مرحله دهم

پس از طراحی و اتمام کار شما می توانید با فشرده گزینه Esc بر روی صفحه کیبورد طرح مورد نظر خودتان را از حالت انتخاب خارج کنید.

مرحله یازدهم

در انتها تمامی مراحل انجام شده را ذخیر کنید و دکمه میانبر ذخیره سازی سند دکمه ترکیبی Ctrl+s می باشد.

روش دوم

مرحله اول

شما می توانید بصورت آنلاین از طرح های موجود در word استفاده کنید.

برای این کار کافی است از قسمت File برروی New را انتخاب کرده و در قسمت جستجو کلمه Letterhead را جستجو کنید.

شما می توانید با انتخاب یکی از طرح های آنلاین word اصلاحات خاص مربوط به خودتان را برروی آن انجام بدهید.

تمپلت
 
 

در انتها شما توانستید با چندین روش ساده به طراحی سربرگ در ورد بپردازید و از هزینه های اضافی بابت طراحی سربرگ خودداری می کنید. کافی شما طرح خودتان را به یک شرکت چاپ ببرید تا با خیال راحت در آنجا چاپ سربرگشما را انجام بدهد.

 
  • چاپ متین

دلایل چاپ پرچم

کاملا مشخص است که فعالیت بازاریابی رایگان نیست ،اما اهتمام ورزی به  چاپ پرچم یک شیوه بازاریابی بسیار ارزان قیمت و با ماندگاری بسیار بالا می باشد.آیا شما مخاطبین خودتان را پالایش می کنید؟ افزایش خدمات به مشتری باعث جلب توجه بیشتر مشتری به خودتان می شود. استفاده از چاپ پرچم ‌های تبلیغاتی یک سرمایه‌گذاری بلند مدت و یک روش مطمئن برای جلب توجه هرکسی که از کنار آن پرچم عبور می کند است به همین علت ما  دلایل چاپ پرچم را برای شما یادآور می شویم :

مزیت مهم پرچم‌ های تبلیغاتی در دید بودن آن است . پرچم های تبلیغاتی در اندازه‌ها و  طرح‌های مختلفی ( مانندپرچم رومیزی ، پرچم تشریفات و … ). پرچم ها مدلی هستند که شما هم می توانید در فضای های باز و یا در ساختمان ها از آنها برای جلب توجه دیگران استفاده کنید.

سعی کنید از پرچمی استفاده کنید که آرم و مشخصات شرکت خودتان در آن درج شده باشد و برای طراحی پرچم  سعی کنید از رنگ های روشن و تصاویر برجسته که نگاه هر ببیننده را به خود جلب می کند استفاده کنید. پرچم‌ها باطراح های خلاقانه، مستقیما مشتریان هدف شما را جذب می کند و این اطمینان را حاصل می‌کنید که دیگران برند شما را با یک دید مثبت نگاه می کنند.

پرچم های تبلیغاتی قابل حمل هستند و حتی می‌توان آنها را در یک کیف دستی حمل کرد که به کارایی شما کمک می کند.

یک پرچم خوش‌ساخت معمولا مدت زیادی دوام خواهد داشت ، ولی بعد از یک مدت با قرار گرفتن در معرض آب و هوا باعث فرسایش آن می شود و شما را مجبور خواهند کرد تا به تعویض پرچم اقدام کنید.

کدام پرچم چاپی برای من مناسب است

داشتن گزینه ای متنوع برای انتخاب پرچم می تواند هیجان انگیز باشد، اما همین مورد می تواند دلهره آور باشد. چطور می توانم یک انتخاب مناسب برای نیاز خودم داشته باشم؟ نیازی به دلهوره نیست! در اینجا چند توصیه برای طراحی پرچم وجود دارد که به بخشی از آن موارد می پردازیم:

محل نصب مناسب پرچم کجاست

اگر شرکت شما در خانه باشد می توانید از پرچم های که در زیر سقف از آنها استفاده می شود سفارش بدهید. با این حال این پرچم‌ها برای ارتقا محیط داخلی مناسب هستند . این پرچم‌ها نیز به خوبی در امتداد لبه‌ها محصور می‌شوند و می توانید از محتوای چاپی خود اطمینان حاصل کنید.

اگر قرار است که پرچم‌های چاپی تان در برابر شرایط شدیدتر آب و هوایی مقاومت باشند باید از موادی برای چاپ پرچم استفاده کنید که در برابر شرایط جوی مقاوم باشند. شما می توانید با ایجاد سوراخ های ریز در بعضی از نقاط پرچم عمر پرچم خودتان را افزایش می دهید و در هنگام باد طوفان بدشدت مقاوم می شود.

سبک های پرچم های تبلیغاتی

سبک های مختلفی در چاپ پرچم وجود دارد که موارد همچون پرچم رومیزی، پرچم تشریفات، پرچم های بزرگ برای آویزان کردن و … شما باید بسته به نیاز خود یکی از این سبک ها را انتخاب می کنید.

شما می توانید پرچم را در سطح خیابان و در معرض دید افراد قرار بدهید که روش بسیار مناسبی برای جلب توجه بسیاری از مشتریان می باشد.

یک نکته بسیار با اهمیت این است که شما می توانید نوشته ها و تصاویر خودتان را  در هر دو طرف پرچم‌ به چاپ برسانید .

چگونه از چاپ پرچم بهترین استفاده را ببریم

از مواد بی کیفیتی که ممکن است در معرض آب و باد آسیب ببیند در چاپ پرچم خود استفاده نکنید.

سعی کنید پرچم های خودتان را حداقل هر ۱ ماه بکبار بشورید البته شستن زیاد پرچم باعث پوسیدگی و کاهش طول عمر آن می شود.

سعی کنید پرچم های خودتان را زیاد خیس نگه ندارید زیرا ممکن است نوشته های آن بعد از یه مدتی محو بشوند. بهتر است بعد از خیس شدن سریع در معرض هوا قرار بدهید تا سریع خشک بشود

از قرار دادن پرچم در جایی که ممکن است به کابل برق و یا درختان آسیب وارد می کند خودداری کنید زیرا هم باعث آسیب به درختان و کابل برق می شود هم باعث کاهش عمر پرچم می شود

 
  • چاپ متین

درباره چاپ تیشرت

یک ‌تیشرت چاپی تی‌ شرتی است که طراحی ، تصویر یا حروف دلخواه شما بر روی آن به چاپ برسد. انواع مختلفی ازچاپ روی تی‌ شرت‌ ها وجود دارند که بسته به نیاز خود یکی از این روش ها را انتخاب می کنید.

چاپ تیشرت کاربردهای متفاوتی دارد مثلا در کنسرت ها خواننده ها برای اینکه طرفداراشون به یک شکل وارد سالن بشن تیشرت های با عکس خودشون برای طرفداراشون چاپ میکنن و در بسیار جاهای دیگری از چاپ تی شرتاستفاده می شود.

یک تی‌شرت معمولا از یک تصویر زیبا ، لوگوی شرکت و یا یک متن، توسط طراح حرفه ای بهره می گیرد. از پشتتیشرت ها هم نیز معمولا اطلاعاتی که اهمیت کمتری می تواندیک تصویر و یا یک نوشته باشد برخوردار است به چاپ می رسد.

شما می توانید از رنگ هایی که متناسب با سلیقه و یا تم محصول و شرکتتان باشد بهره بگیرید و یا همچنین می توانید از رنگ هایی که توجه بیشتر مخاطب را به خود جلب می کند بسته به نیاز خود در چاپ روی تیشرت از آن استفاده کنید.انتخاب نوع رنگ بکار رفته در طراحی بسیار باید با رنگ پیراهنی که قرار است روی آن طرحی را به چاپ برسانید بسیار مهم است.

تیشرت چاپی بعنوان سوغات

تی شرت بعنوان یک کالایی برای توریست ها تبدیل شده است به گونه ای که در این سال های اخیر بسیاری از مردمتیشرت های چاپی را بعنوان سوغات برای یکدیگر از کشورهای مختلف به یادگار می آورند.تیشرت های توریستی معمولا یک عکس و یا یک فضای مخصوص به آن شهر و یا کشور را بر روی تی شرت چاپ می کند که به نوعی یادآور آن شهر و یا کشور باشد.

بعضی از افرادی که در یک سازمان و یا در یک شهری مشغول کار و یا تحصیل هستند نماد لوگو  آن سازمان را برای یادگاری به دیگران هدیه می دهند.

همچنین بسیاری از مردم عکس هنرمندان و ورزشکاران محبوب خودشان را چاپ می کند و سعی می کند امضا آن هنرمند و یا ورزشکار محبوب خودشان را برروی آن بگیرند.

بسیاری از هنرمندان و یا ورزشکاران نیز تی شرتی که عکس خودشان و یا سازمان های معرف لوگوی سازمانشان بهمراه امضا خودشان برای کمک به هدیه دادن و یا کمک به دیگران به حراج می گذارند.

تی شرت ها در رنگ ها و جنس های مختلف بسته به نیاز شما در بازار موجود می باشد و فقط کافی است شما طرح مورد نظر خودتان را انتخاب کنید و آن را بر روی تیشرت به چاپ برسانید.

روش های مختلفی برای چاپ روی تی شرت وجود دارد: چاپ SCREEN – چاپ به صورت مستقیم – چاپ تی شرت حرارتی – چاپ سابلیمیشن و بسیاری از روش های دیگر.

از این روش ها هم نیز برای چاپ روی پارچه، چاپ روی لیوان ، چاپ پرچم و …. نیز بهره می گیرند که بسته به نوع کار و نیاز مشتری روش مورد نظر را برای چاپ آن بهره می گیرند.

در حال حاضر چاپ سابلیمیشن نسبت به سایر روش های چاپی از کیفیت و همچنین قیمت چاپ روی تی شرت برای شما کمتر تمام می شود و همچنین این شیوه از ماندگاری بسیار بالاتری نسبت به سایر روش ها چاپی برخوردار است.

شما هم می توانید چاپ تی شرت خانگی داشته باشید که بسیار آسان ولی از کیفیت  کمتری نسبت به شیوه های جدید که از دستگاه های بروز دنیا بهره می گیرند برخوردار است برای همین اگر قصد چاپ تیشرت در منزل را دارید از طرح های بسیار ساده برای چاپ استفاده کنید که تصویر چاپی شما از وضوح خوبی برخوردار باشد.

 منبع: سایت تخصصی چاپ متین

 
 
  • چاپ متین

مطالب مندرج در تراکت

تراکت نوعی بازاریابی با استفاده از کاغذ است که برای توزیع و تبلیغات گسترده در نظر گرفته شده‌است و معمولا در یک مکان عمومی پخش یا توزیع می‌شود و به افراد یا از طریق پست و یا بصورت رو در رو در سطح معابر پخش می‌شود . در سال ۲۰۱۰ ، چاپ تراکت ها از یکسری برگه‌های کپی ارزان‌قیمت به چاپ می رسید ولی در حال حاضرتراکت از کاغذهای متنوع در سایزهای متفاوت و در رنگ های براق و نظرگیر به چاپ می رسد که قیمت چاپ تراکتهای امروزی به نسبت کمی گران تر از آن تراکت هایی که در گذشته به چاپ می رسید هستند. اما امروزه با استفاده از امکانات و تجهزات پیشرفته باعث شده که قیمت چاپ تراکت به مراتب پایین بیایند و هرکسی بتواند از این شیوه تبلیغات برای کسب و کار خود بهره بگیرد.

ما در اینجا یکسری پیشنهاد در خصوص مطالب مندرج در تراکت که باید در صورت امکان در آن گنجانده شود را به شما یادآور می شویم.

نام یا نام سازمان

محل سازمان و یا شرکت

محل برگزاری آن اتفاق مشخص

زمان برگزاری آن رویداد مشخص

شماره تماس (ثابت، موبایل)

قیمت محصول و یا قیمت ارائه خدمت برای نمونه

جزئیات شبکه های اجتماعی(فیس بوک، ایسنتاگرام و …)

آدرس وب سایت در صورت موجود بودن

سایر اطلاعاتی که فکر می کنید باید در چاپ تراکت درج شود

سعی در هنگام نوشتن مطلب در تراکت خود از فونت کوچک استفاده نکنید زیرا ممکن است مخاطب را از خواندن مطالب شما منصرف کند و یا از دید مخاطب بیافتد لذا توصیه می شود از فونت های بسیار خوانا و در اندازه های معقول نوشته شود

سعی کنید همه مطالب خودتان را درون تراکت نگنجانید و سایر مطالب را به مخاطبینتان طوری القا کنید که به وب سایت و یا شبکه های اجتماعی مراجعه کنند زیرا این امر باعث می شود که مخاطب شما را در شبکه های اجتماعی دنبال کند و از سایر رویدادهایتان با خبر بشوند.

سعی کنید وقتی می خواهید فایل خودتان را برای چاپ ارسال کنید از فرمت PDF استفاده کنید زیرا باعث می شود تصویر و فونت و متن دلخواه شما افت کیفیت در هنگام چاپ پیدا نکند.

 
  • چاپ متین