مرکز تخصصی چاپ متین

چاپ متین ارائه دهنده تخصصی ترین خدمات انواع چاپ در ایران به صورت مستقیم و بدون واسطه

مرکز تخصصی چاپ متین

چاپ متین ارائه دهنده تخصصی ترین خدمات انواع چاپ در ایران به صورت مستقیم و بدون واسطه

مشخصات بلاگ
مرکز تخصصی چاپ متین
پربیننده ترین مطالب
پیوندها

۶ مطلب در فروردين ۱۳۹۷ ثبت شده است

در هر کار و هر حرفه ای اگر در زمان خودش هرفعالیتی انجام بشود مزایای مخصوص به خودش را خواهد داشت. چاپ سررسید اختصاصی نیز از این قانون مستثنا نمی باشد. مزایای چاپ سررسید بموقع بسیار زیاد می باشد که ما در این مقاله به بخشی از این مزایا اشاره می کنیم:

صرفه جویی در قیمت: با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال به دلیل افزایش تقاضا و درخواست های چاپی ، شرکت های چاپی ممکن است قیمت های خودشان را افزایش بدهند. در سفارش سررسید های اختصاصی این موارد بیشتر به چشم می خورد و تولید کنندگان سررسید سعی می کنند برای چاپ قیمت چاپ سررسید روز آن را محاسبه و به چاپبرسانند لذا توصیه می شود سفارش خودتان را به روزهای پایانی موکول ننمائید.

امکان قدرت چانه زنی: اگر شما سفارش خودتان را به روزهای پایانی موکول کنید ممکن است بسیاری از شرکت های تولید کننده سررسید به دلیل حجم بالای سفارش نتوانند سفارش شما را قبول کنند و یا با قیمت بسیار بالا سفارش شما را به ثبت می رسانند و لذا اگر شما سفارش خودتان را در اوایل روزهای نیمه دوم سال به ثبت برسانید با خیال راحت می توانید چانه زنی و قیمت چاپ سررسید اختصاصی را به پایین ترین حد برسانید.

امکان ببشتر انتخاب گزینه ها: بسیاری از تولید کنندگان در روزهای پایانی سال با انبار خالی مواجه می شوند و بسیاری از طرح ها و یا مواد خام را در انبار موجود ندارند و شما باید از یکسری از طرح های باقی مانده طرح خودتان را به چاپ برسانید لذا توصیه ما به شما این است که طرح های خودتان را در زمان های مقرر به ثبت برسانید.

تاثیرگذاری بیشتر: بسیاری از نهادها و سازمان ها ، سررسید سفارشی های خودشان را در روزهای پایانی سال توزیع می کنند که این امر باعث کارایی کم بسیاری از این سررسید ها می شود. لذا اگر شما سررسید سال آینده را در اوایل اسفند ماه به مخاطبین خود عرضه کنید تاثیرگذاری و کاربردی بیشتری برای مخاطبین خواهد داشت و ممکن است موارد بسیار درج شده در سال آینده را در آن سررسید بنویسید.

تحویل به موقع سفارشات: یکی از عوامل تحویل به موقع سفارشات شما ثبت به موقع آن می باشد. بسیاری از شرکت های تولید کننده سررسید در روزهای پایانی به دلیل حجم بالای سفارشات نمی توانند در زمان مشخص سفارشات شما را به چاپ برسانند و یا حتی چاپ سررسید فوری نیز نمی توانند انجام بدهند. پس توصیه می شود هرچه زودتر سفارش خودتان را در چاپ سررسید به ثبت برسانید.

توجه بیشتر به جزئیات سررسید: اگر شما سفارش خودتان را به موقع تحویل بدهید می توانید تا قبل از آن در جزئیاتطراحی سررسید خود نهایت دقت را داشته باشید و در صورت بروز خطا و مشکل سریع در صدد رفع آن مشکل برآیید.

شما می توانید با خواندن مقاله زمان مناسب چاپ سررسید در سایت متین از زمان مناسب برای سفارش و ارسال فایل خودتان به شرکت های تولید کننده چاپ سررسید آگاه بشوید.

امیدوار هستیم شما با رعایت این سری اصول بتوانید از مزایای چاپ سررسید بموقع بهره مند بشوید و بتوانید نهایت بهره برداری و استفاده را از بابت هزینه چاپ سررسید اختصاصی که پرداخت کرده اید ببرید.

 منبع : سایت تخصصی چاپ متین

چاپ سررسید اختصاصی
  • چاپ متین

درباره کارت ویزیت: یک کارت ویزیت کوچک برای شناسایی  فرد در ارتباط با کسب و کار خود، به مشتری و یا مشتریان بالقوه خود بکار گرفته می شود.

یک کارت ویزیت خوب باید تصویر کلی کسب‌وکار شما را انتقال دهد ، که انجام این فعالیت همیشه آسان نیست . شما باید در کارت ویزیت خود یک تصویر زیبا و با کیفیت درون آن قرار بدهید. شما فضای بسیار محدودی برای درج مطالب و یا قرار دادن تصویر خود در آن دارید. بنابراین باید تصمیم بگیرد چگونه در این فضای کم و محدود بتوانید پیام خودتان را به مشتریانتان منتقل کنید.

توقع این موضوع را نداشته باشید که کارت ویزیت تان بتواند تمام پیام شما را بطور یکجا بیان بکند. چیزی که باید انتظار داشته باشید این است که یک تصویر حرفه‌ای از خودتان در ذهن مشتری  به خاطر بسپارید. انتخاب رنگ ، جنس ، نوع بافت کارت ویزیت و جمله بکار رفته در آن مهم ترین عوامل انتقال پیام شما به مشتری می باشد. سعی کنید در هنگام طراحی کارت ویزیت از افراد متخصص و روش های حرفه ای استفاده کنید. برای مثال وقتی شما قصدطراحی و چاپ کارت ویزیت برای یک کسب و کار مرتبط با بچه را دارید باید از رنگ های روشن و شاد استفاده کنید. اگر شما در یک مشاغل با تخصص های خاص فعالیت می کنید باید کارت ویزیتی را بگونه ای طراحی کنید که اعتماد مشتریانتان را به خودتان جلب کند. شما می توانید از نوع رنگ و انتخاب جملات و تصویر پس زمینه در جلب اعتماد دیگران به خودتان کمک بگیرید.

البته طراحان حرفه ای کارت ویزیت این نظریه را دارند که نباید کارآفرینان به دنبال کارتی باشند که شبیه آن کاری باشند که آنها فعالیت می کند. اما صاحبان سرمایه و کسب و کارهای بزرگ نظریه دیگری را دارند.

البته طراحان حرفه‌ای معتقد هستند که افرادی که طراح نیستند نباید تلاش کنند یک کارت ویزیت برای کسب و کار خود طراحی کنند زیرا ممکن است این اقدام آنها باعث بشود یک کارت ویزیت ارزان نتواند آن بهره کافی را در جلب مشتری به شما بدهد.  البته بسیار از شرکت های بزرگ هزینه بسیار زیادی برای طراحی کارت ویزیت خود انجام می دهند زیرا از مفید بودن وجود یک کارت ویزیت با کیفیت با خبر هستند و این افراد قیمت کارت ویزیت برای آنها مهم نیست بیشتر به دنبال طراحی و چاپ کارت ویزیت با کیفیت هستند. سعی کنید به همه کارت ویزیت هایی که در طول سالیان سال دریافت کرده اید با دقت بررسی و آنالیز بکنید و هر کارت ویزیتی را که دوست داشته اید را از آن بهره بگیرید و کارت ویزیت خودتان را براساس آن طراحی کنید. اگر شما یک کسب و کار خلاقانه و یا یک کسب و کار کوچک یا بزرگی را دارید به این نکات زیر توجه و سعی کنید در طراحی و در روش چاپ کارت ویزیت خود از آن ها استفاده کنید.

از لوگو سازمانی خودتان در کارت ویزیت استفاده کنید. و سعی کنید یک بخش بزرگی را در کارت ویزیت برای لوگوی خود  قرار بدهید.

کارت ویزیت ساده ای طراحی کنید و سعی نکنید اطلاعات بسیار زیادی درون آن بگنجانید.

سعی کنید موارد ضروری را درون آن قرار دهید از جمله: نام و نام خانوادگی ، نام شرکت ، شماره‌ تلفن و شماره ثابت و آدرس ایمیل در صورت وجود آدرس سایت خودتان را در آن ذکر کنید.

سعی کنید از فونت خوانا در چاپ کارت ویزیت خود استفاده کنید.

سعی کنید از یک یا دو رنگ بصورت اختصاصی و متناسب با لوگو و رنگ سازمانی خودتان در کارت ویزیت خود بگنجانید.

از جملات و لغات آسان و خوانا در کارت ویزیت خود استفاده کنید.

مطالبی که در هنگام پخش کارت ویزیت باید رعایت کنید:

سعی کنید به مخاطبین خود بیش از یک کارت ویزیت بدهید زیرا ممکن است آن فرد کارت شما را به افراد دیگری هم بدهد.

کارت ویزیت تان را در همه جا با خود همراه داشته باشید.

چکیده آن مطالبی که قرار است بیان کنید درون کارت ویزیت شما باشد.

امیدواریم بتوانید با خواندن این مطالب به شناخت کافی در خصوص روش چاپ کارت ویزیت رسیده باشید.

 
 
  • چاپ متین

ایرانیان از دیرباز اهمیت بسیاری به بحث نجوم و تقویم می دارند و در این مسیر به دستاوردهای بسیار چشمگیری هم رسیدند. شمس در کلام فارسی به معنی خورشید می باشد. ایرانیان خورشید را همواره مظهر بزرگی و آن را مقدس به شمار می آورند و در ادبیات ما ایرانیان جایگاه بسیار والایی نیز دارد.

شما حتی می توانید نشانه های پدیدار شدن تقویم شمسی را نیز در بخش هایی از تخت جمشید مشاهده کنید.

تقویمی که امروز در اختیار ما قرار دارد در بسیاری از سررسید ها و در قالب های مختلف مشاهده می کنید جز دقیق ترین و بی نقص ترین تقویم های موجود در جهان می باشد. این تقویم در طول سال ها با فراز و نشیب هایی همراه بوده است.ما قصد داریم در این مقاله بطور مختصر درباره تقویم شمسی توضیحاتی را به شما ارائه بدهیم. امید است که مفید واقع شود.

تقویم هجری شمسی برای اولین بار توسط عبدالغفارخان نجم‌الدوله به وجود آمد. عبدالغفارخان عبارت ۱۲۶۴ شمسی را در حاشیه تقویم سال ۸۰۷ جلالی مطابق با ۳ – ۱۳۰۲ هجری قمری ذکر کرد و از آن تاریخ به بعد تاریخی در کشور رایج شد که اساس کار آن شمسی و پیدایش آن هجرت پیامبر اکرم (ص) از مکه به مدینه النبی (ص) می باشد. البته این نکته حائز اهمیت می باشد که این تقویم نیز به تقویم برجی مشهور می باشد که اصل و اساس کار آن بر این شکل است که:

شروع آن، اول فروردین ماه سال شمسی هجرت پیامبر اسلام(ص) از مکّه به مدینه النبی است که ۱۱۹ روز قبل از اول محرم سال اول هجری قمری و مطابق با روز جمعه ۱۹ مارس ۶۲۲ میلادی می باشد.

لحظه سال تحویل مقارن است با عبور مرکز خورشید از نقطه اعتدال بهاری است، زمانیکه خورشید از نیم‌کره جنوبی وارد نیمکره شمالی آسمان می‌شود. این لحظه که اول برج حمل نامیده می‌شود، به آن نوروز گفته می شود و همیشه این روز با روز اول بهار مطابقت پیدا می کند.

سال هجری شمسی برجی از نوع سال شمسی حقیقی است، یعنی مدت زمان دو عبور متوالی مرکز خورشید از نقطه اعتدال بهاری. مدت متوسط آن ۳۶۵ شبانه‌روز و ۵ ساعت و ۴۸ دقیقه و ۲ – ۴۵ ثانیه اندازه‌گیری شده؛ اما مدت سالشمسی حقیقی ثابت نیست و بر اثر تغییر تعدادی از پارامترهای نجومی، تغییر می‌کند.

مدت سال شمسی حقیقی در دوره‌ای ۵۰ ساله (۱۳۳۵ – ۱۳۸۵ هـ.ش ) بین ۳۶۵ شبانه‌روز و ۵ ساعت و ۴۲ دقیقه تا ۳۶۵ شبانه‌روز و ۶ ساعت و ۴ دقیقه در تغییر بوده است. دقت داشته باشید این مقدار متفاوت با سال نجومی می باشد که زمین یک دور کامل به دور خورشید می‌گردد و مقدار آن ۲۵۶۴ . ۳۶۵  شبانه‌روز معادل ۳۶۵ شبانه‌روز و ۶ ساعت و ۹ دقیقه و ۱۰ ثانیه است.

تقویم
 
 

این تقویم شامل دوازده ماه حقیقی به نام« بُرج » است که به نام ۱۲ صورت‌فلکی قدیمی منطقه‌البروج که خورشید هر سال از آن‌ها عبور می‌کند، نام‌گذاری شده است. از حدود ۲۰ قرن قبل از آن، منجمان دایره‌البروج را به ۱۲ برج مساوی قرارداری تقسیم کرده بودند که اغلب متفاوت از آن صورت‌فلکی‌ای است که خورشید در آن به سر می‌برد.

لازم به ذکر است به دلیل حرکت تقدیمی زمین، محور زمین هر ۲۵۸۰۰ سال یک بار در آسمان دور می‌زند و برج‌ها در این بازه زمانی یک دور کامل روی تمام صورت‌های فلکی گردش می‌کنند (همین حرکت موجب تفاوت بین سال شمسیحقیقی و سال نجومی است).

همچنین این نکته حائز اهمیت می باشد که به دلیل حرکت ظاهری غیریکنواخت مرکز خورشید در آسمان، طول هر برج از ۲۹ تا ۳۲ روز متفاوت بود و همانند ماه قمری، گاه پیش می‌آمد که طول یک برج از سالی به سال دیگر تغییر کند. هر ۴ یا ۵ سال یک‌بار نیز مجموع طول سال به ۳۶۶ شبانه‌روز می‌رسید و به اصطلاح به آن سال کبیسه گفته می شود.

نکته بسیار مهمی که باید درباره تقویم شمسی گفته شود این است تقویم شمسی با بسیاری از فرمول های پیچیده ریاضی محاسبه می شود که نیاز به توضیح بسیار تخصصی دارد که باید در مقالات و کتاب های تخصصی در این رابطه مورد بررسی قرار بگیرد. تقویم شمسی امروزه در بسیاری از گوشی های موبایل ، کامپیوتر ، سررسید بر روی دیوار و در بسیاری از جاهای دیگر به راحتی در دسترس ما ایرانیان قرار دارد ، چه خوب است که ما دانش مان را درباره تقویم شمسی بیشتر و بیشتر کنیم.

شما می توانید با مطالعه کتاب های بسیار زیاد و معتبری که در این رابطه به چاپ رسیده است را با دقت مطاله و ارزیابی کنید. از جستجو در اینترنت هم نیز برای افزایش آگاهی خود کمک بگیرید.

 

 

 

 

 

 

 

  • چاپ متین

سفارش دهندگان چاپ سررسید مهم ترین دغدغه و نگرانی که در هنگام سفارش سررسید اختصاصی خودشان دارند تحویل به موقع آن از ناحیه تولید کنند سررسید تا قبل از سال است که تاخیر در تحویل دادن سررسید هم می تواند از ناحیه تولید کنند باشد که شامل سفارشات زیاد و یا خرابی دستگاه و بسیار دیگر موارد و یا حتی می تواند از ناحیه سفارش دهنده سررسید به دلیل تاخیر در سفارش به وجود بیاید که ذکر این موارد نه تنها باعث تعلل در تحویل دادن سفارش می شود بلکه موارد دیگری از قبیل افزایش قیمت به دلیل محدودیت زمانی، لغو بسیار از جزئیات و نپرداختن به جزئیات سفارش به دلیل کمبود وقت ، محدودیت در انتخاب گزینه های مختلف چاپ سررسید اختصاصی همچون انتخاب جلد و درج نوشته های خاص و موارد دیگر از این قبیل که ممکن است به خریدار یکسری موارد خاص و با قیمت خاص تحمیل شود. ما در این مقاله قصد داریم به زمان مناسب چاپ سررسید بپردازیم تا برای شما مشکلات ذکر شده بوجود نیاید.

زمان مناسب چاپ سررسید

صحبت کردن درباره زمان مناسب چاپ سر رسید به نوع سفارش و تیراژ آن بسیار بستگی دارد که در اینجا به چند مورد آن اشاره می کنیم:

زمان مناسب سفارشات محدود

ممکن است سفارشات محدود در زمان های پایانی سال به چاپ برسند ولی هرگز ما این توصیه را به شما نمی کنیم زیرا ثبت سفارش در رزوهای پایانی ممکن است بسیاری از مواد خام از جمله نوع جلد کاغذ و مواردی دیگر به اتمام رسیده باشد و شما در انتخاب سالنامه دلخواه خودتان دچار محدودیت هایی بشوید و نتوانید اون سررسید دلخواه خودتان را به چاپ برسانید و به دلیل تاخیر در ارسال سفارشات خود نتوانید در زمان مقرر سررسید ها را به افراد مورد نظر توزیع کنید. توصیه ما همچون سفارشات انبوه این است که در زمان مناسب و قبل از زمان ریسک پذیری سفارش خودتان را انجام بدهید و سعی کنید قبل از آن با دقت به بررسی جزئیات سفارش خود بپردازید و به روزهای انتهایی سال موکول نکنید.

زمان مناسب سفارشات در حجم متوسط و معمول

اگر شما قصد سفارش در حجم های متوسط هستید و نیازی به چاپ سالنامه اختصاصی (چاپ سررسید سفارشی) نیستید و قصد دارید از بین سررسیدهای رونمایی شده توسط تولید کنندگان یکی را انتخاب کنید توصیه می شود انتخاب سررسید خودتان را به بعد از رونمایی از طرح های جدید تولید کنندگان بپردازید که زمان آن معمولا در یک بازه زمانی از ابتدا آذرماه تا تقریبا در انتهای دی ماه می باشد و شما می توانید در این بازه های زمانی طرح های مورد نظر خودتان را انتخاب کنید و به چاپ برسانید و همچنین شما می توانید بعد از رونمایی از طرح های جدید توسط این شرکت های چاپی طرح مورد نظر خودتان را سفارشی سازی کنید که این سفارش سازی شامل درج لوگو، درج نوشته اختصاصی همچون احادیث و … ، انتخاب نوع رنگ کاغذ ، لت گلاسه و مواردی از این قبیل را می توانید تغییر بدهید.

پس در نتیجه به افراد سفارش دهنده در حجم های متوسط توصیه می شود طرح های خودشان را بلافاصله بعد از رونمایی طرح ها ، انتخاب و سفارش بدهید.

زمان مناسب برای سفارشات زیاد

برای شرکت ها و سازمان هایی که قصد سفارش انبوه سررسید را دارند باید این نکته را توجه کنند که هرساله وزارت فرهنگ ارشاد اسلامی در اواخر مهرماه و یا در اوایل آبان ماه سالنامه و تقویم سال بعد را رونمایی می کند پس سفارش سررسید قبل از آن تاریخ عملا بی دلیل و غیر منطقی می باشد اما سازمان ها ادارات بزرگ بانک ها و سایر نهاد های خصوصی و دولتی بزرگ رسما از تابستان طرح و مدل دلخواه خودشان را طراحی و پس از اعلام رسمی تاریخ کشوری سال بعد طرح خودشان را به چاپ می رساند که این امر باعث می شود که به راحتی در این مدت زمان باقی مانده هر مدل طرحی را که علاقه دارند بدون هیچ محدودیتی و با نهایت دقت و با درج ریزترین جزئیات به چاپ  برسانند که این امر باعث کاهش هزینه های به عمل آمده می شود و اطمینان حاصل می کنند که طرح خودشان در زمان مقرر تحویل خواهند گرفت.

زمان مناسب برای چاپ سررسید اختصاصی

همان طور که گفته شده است چاپ سررسید اختصاصی دارای موارد بسیار خاصی مانند جلد ، کاغذ ، متریال و … مواردی از این دست می باشد که می توانید تا قبل از اعلام رسمی تقویم سال بعد به طراحی آن بپردازید و با شرکت هایی که چاپ سررسید اختصاصی دارند وارد مذاکره بشوید و طرح خودتان را با نهایت دقت و با درج مطالب شخصی خودتان آماده کنید و در زمان اعلام رسمی به چاپ برسانید و سعی کنید اگر حجم سفارشات شما در ابعاد وسیعی می باشد سفارش خودتان را نهایتا تا انتهای دی ماه به ثبت برسانید. سفارش به موقع باعث می شود قیمت چاپ سررسیدبرای شما ارزان تر محاسبه و جای چانه زنی برای شما بازتر خواهد بود و همچنین به آن کیفیت دلخواه مورد نظر خودتان خواهید رسید.

شما می توانید برای آشنایی بیشتر با سررسید اختصاصی مقاله سررسید سفارشی را مطالعه بفرمائید.

امیدوار هستیم با خواندن این مقاله بتوانید به زمان مناسب چاپ سررسید در زمان مقرر برای خودتان رسیده باشید

چاپ سررسید اختصاصی
  • چاپ متین

طراحی و ایجاد یک بروشور عالی می‌تواند زمان زیادی بگیرد اما اگر درست طراحی شود می‌توانید برای کسب و کار شما بسیار مفید و سودمند باشد. یک بروشور می‌تواند به عنوان یکی از ابزارهای تبلیغاتی برای بسیاری از صنایع کوچک و بزرگ مورد استفاده قرار بگیرد. اگر شما به دنبال ترفیع دادن جایگاه کسب و کار و یا معرفی محصول خودتان هستید بروشور به شما این امکان را می‌دهد که به شیوه‌ای بسیار خلاقانه و جذابی این کار را به راحتی انجام بدهید . برخلاف چاپ تراکت و چاپ پوستر و … شما می توانید با استفاده از بروشورهای چاپی به راحتی برای اعلام کردن پیام بازاریابی خودتان و یا معرفی محصولاتتان در حوزه های بیشتر کسب و کار به کار ببندید. بروشورها به شما یک محیطی کامل برای برجسته کردن محصولات تان می‌دهند ،سعی کنید در بروشور خود از تصویر های جذاب و توضیح دادن به جزئیات بیشتر استفاده کنید .یک بروشور باید طوری تنظیم و طراحی بشود که خواننده ( مشتری شما ) وقت خودش را صرف نشستن و خواندن برشور شما بکند.

برای کمک رسانی به شما در ایجاد یک طراحی حساب شده و جذاب ما در اینجا ۷ گام کلیدی ساده مراحل چاپ برشور و طراحی آن را به شما بصورت کامل توضیح می دهیم. امید است بتوانید با استفاده از این چند متد ساده یک بروشور کاملا حرفه ای طراحی کنید.

۱- یکجا بشینید و یک سناریو بسازید

قبل از اینکه شما بخواهید تصمیم گیری کنید در مورد اینکه بروشور چقدر می تواند برای شما اهمیت داشته باشد باید به اصطلاح یکجا بشینید و بصورت کاملا حرفه ای برنامه ریزی بکنید برای اینکه چه چیزی را می‌خواهید به دست بیاورید. پیام اصلی بروشور شما چیست و شما قصد دارید برای کسانی که برشور شما را می‌خوانند چه اطلاعاتی را به آنها بدهید. عناوین اصلی را انتخاب کنید و همچنین در نظر بگیرید که صفحه پوششی شما چگونه به نظر می‌رسد که این صفحه اغلب تاثیر بزرگی بر مصرف کنندگان می‌گذارد .

۲-اندازه برشور خودتان را انتخاب کنید

پس از اینکه اهداف اصلی بروشور خود را برنامه ریزی و مشخص کردید گام بعدی شما مشخص کردن اندازه و ابعاد بروشور شما می باشد و همچنین باید تصمیم بگیرید که بروشور شما چند صفحه خواهد داشت . وزن کاغذ انتخاب شده را باید مشخص بکنید. اندازه کاغذ ، وزن کاغذ ، جنس کاغذ بصورت مستقیم بر قیمت چاپ بروشور تاثیر مستقیمی خواهد داشت. بنابراین بسته به میزان بودجه و دارایی که دارید می توانید این فاکتورهای گفته شده را بالا و پایین بکنید.

۳-همه اطلاعاتی که نیاز است در بروشور شما گنجانده شود

حالا که شما در پیام اصلی بروشور خود تصمیم گرفتید و اندازه ، سایز و جنس بروشور خودتان را انتخاب کردید زمان آن رسیده که به جمع آوری محتوای درج شده درون بروشور بپردازید. در بروشور بهترین و از کاربردی ترین تصاویر، درج قیمت ، افتخارات و … و هر اطلاعاتی که فکر می کنید برای جذابیت و باعث کارایی بیشتر و همچنین درج مطالبی که عامل رسیدن به اهداف شما در چاپ برو شور می شود در آن قرار بدهید. اطمینان حاصل کنید که تمام تصاویر ، به ویژه تصاویر محصولات ، دارای کیفیت بسیار بالا باشند و در قالب CMYK ذخیره شده باشند .

۴-اقدام به چیدمان مطالب بکنید

قدم بعدی شما در چاپ بروشور ، شروع به طراحی بروشور است. معمولا برای نتایج هرچه بهتر در چاپ بروشور شما باید از یک طراح حرفه ای و متخصص این کار بهره بگیرید اما اگر بودجه شما این اجازه را ندهد که طرحتان را به یک شرکتی بدهید و همچنین اگر تصمیم دارید که خودتان آن را طراحی کنید ، چند فاکتور اساسی وجود دارد:

اولا اینکه مطمئن شوید مطالبی را که در آن می نوسید بسیار خوانا و جذاب بوده باشد

دوما اینکه عکس هایی که قرار است در در بروشور استفاده کنید سعی کنید یک چیدمان مرتب و ثابتی در بخش های مختلف بروشور داشته باشد.

سوما اینکه سعی کنید از رنگ های زیبا و تاثیرگذاری که مبتنی بر روانشناسی رنگ ها باشد در چاپ بروشور خود استفاده کنید.

۵-بروشور نهایی خودتان را مجددا بررسی کنید

حالا که طراحی برشورتان را تکمیل کرده اید، مرحله این رسیده که همه بخش های مختلف برو شور تان را چک کنید.سعی کنید مجددا شیوه جمله بندی ، انتخاب تیتر و یا هر چیزی ویراستاری را با دقت برای بار دوم مطالعه کنید. نحوه طراحی و انتخاب عکس، شیوه قیمت گذاری و درج عددهای قیمت را مجددا بررسی کنید. سعی کنید از دیگران بخصوص افراد دلسوز نظرخواهی کنید زیرا ممکن است ایراداتی را آنها متوجه بشوند که در نظر شما نباشد. اگر توانستید از یک متخصص در خصوص طرح خود نظرخواهی بکنید.

۶-تصمیم گیری کنید

قبل از اینکه طرح خودتان را برای چاپ ارسال کنید شما باید در خصوص مراحل چاپ بروشور خود تصمیم گیری کنید مثلا می خواهید با یک روکش براق ، با کاغذ گلاسه براق و یا کاغذ گلاسه معمولی و … حتی ممکن است تصمیم بگیرید که با انتخاب کاور کارتی به بروشور خود کمی کیفیت بدهید. در کل شما باید جنس و وزن کاغذ بکار رفته دربرشور خودتان را بطور کامل تصمیم گیری کنید. پایان بروشور شما اغلب می‌تواند خیلی چیزها را به مشتری بگوید و شما هم می توانید که با یک کیفیت عالی به جذابیت هر چه بیشتر بروشور خود کمک کنید.

۷-طرح خودتان را به چاپخانه ارسال کنید

زمانیکه طراحی بروشور شما به پایان رسید و پس از تایید آن را ذخیره کنید سپس طرح خودتان را برای چاپگر ارسال کنید. بهترین فرمت ذخیره سازی فایل خودتان که قصد ارسال برای چاپگر را دارید فرمت PDF می باشد. این فرمت باعث می شود تمامی رنگ ها و نوشته های شما بدون هیچ گونه تغییری ذخیره و در نهایت برای چاپ آماده شود.

سعی کنید مقالات و مطالب زیادی در خصوص نحوه طراحی و چاپ بروشور مطالعات بسیار زیادی داشته باشید و از افراد متخصص در این کار نیز نظرخواهی داشته باشید. شما علاوه بر طراحی و چاپ بروشور، باید کارهای دیگری را در خاطر داشته باشید که یکی از این کارها اهمیت برنامه‌ریزی توزیع است. شما باید در نظر بگیرید که چگونه بروشورهایخودتان را به مشتریان تان و یا مشتریان جدید توزیع و تقسیم بندی بکنید.

شما دوستان می توانید ما را در تلگرام ، ایسنتاگرام و … دنبال کنید و سوالات تخصصی خودتان را در خصوص مراحل چاپ بروشور با ما در میان بگذارید.

 
 
  • چاپ متین

سررسید اختصاصی سررسیدی است که کاملا براساس خواسته ها، مشخصات و به همراه ویژه گی های مورد نظر شما طراحی و به چاپ می رسد. لذا چنانچه یک آرم و یا رنگ خاصی که با هارمونی شرکت شما و یا با ست اداری شما(کارت ویزیت، پاکت نامه، سربرگ، تراکت، لیوان و …) سازگاری دارد می توانید طرح دلخواه خودتان را در اسرع وقت و بصورت کاملا سفارشی به چاپ برسانید.برخی از تولید کنندگان موجود در بازار از جمله چاپ متین می توانند این خواسته های شما را برآورده کنند.

مواردی که شامل چاپ چاپ سررسید اختصاصی می شود

جلد اختصاصی: شما می توانید جلد سررسید تان را هرطور که بخواهید با انتخاب انواع متریال های موجود و با بالاترین کیفیت به چاپ برسانید.

ابعاد اختصاصی: چنانچه تمایل دارید سالنامه شما در ابعادی که موجود در بازار نباشد را در سایز دلخواه خودتان به چاپ برسانید می توانید از شیوه چاپ سررسید سفارشی استفاده کنید.

طراحی صفحات سررسید بصورت اختصاصی: در سررسید های اختصاصی شما می توانید تک تک صفحات را از ابتدا بصورت کاملا اختصاصی طراحی کنید این طراحی ها شامل (اضافه کردن یک جمله خاص مثل احادیث، شعر، بکار بردن لوگو شخصی در هر صفحه، بکار بردن شعار سازمان و یا اداره و…)

کاغذ اختصاصی: در صورت تمایل به تغییر رنگ موجود در سررسید یا به اصطلاح تغییر گرماژ رنگ مثلا (کرم ، سفید) و یا استفاده از کاغذ خاص برای قسمت آستر بدرقه سررسید می توانید از چاپ سررسید اختصاصی استفاده کنید.

چاپ رنگ اختصاصی: چنانچه تمایل دارید رنگ فاکتورهای لوگو، تاریخ ها ، نوشته ها و سایر موارد بطور سفارشی رنگ خاصی به خود بگیرد می توان از این شیوه استفاده کرد..

موارد دیگر: شما می توانید قسمت های دیگر سررسید خودتان را به طور خاص تغییر بدهید از جمله این موارد اضافه کردن یک قسمتی برای قرار گیری خودکار، نوع خاصی از جلد (نوع دوخت ، رنگ و …)،پرفراژ کردن کاغذ ها، ایجاد قالب خاص و یا برش کاغذها و موارد دیگر

زمان مناسب برای چاپ سررسید اختصاصی

برای چاپ سررسید اختصاصی (سررسید سفارشی) بهترین زمان ممکن آن نیمه دوم سال می باشد که تمامی قوانین از جمله تعطیلات و یا عدم تعطیلات، یک روزی را به یک مناسب خاصی اختصاص دادن و موارد از این قسم در نیمه دوم سال به طور کامل مشخص می شود همچنین شما اگر در زمان مناسب و یا زودتر سفارش خودتان را اعلام کنید تولید کننده می تواند با در اختیار داشتن زمان کافی طرح مورد نظر شما از جمله رنگ ، جنس ،جلد، قالب و موارد دیگر همچون طراحی صفحات داخلی را با دقت هرچه بیشتر به چاپ برساند و در زمان مقرر به شما تحویل بدهد که این موضوع باعث می شود قیمت چاپ سررسید اختصاصی تمام شده برای شما بسیار ارزان قیمت و با کیفیت بسیار بالا به چاپ برسد.

لذا سعی کنید زمان سفارش چاپ سررسید خودتان را به روزهای انتهایی سال نزدیک نکنید زیرا ممکن است در زمان تحویل سررسید تعللی ایجاد بشود و اگر ایرادی در چاپ و یا در طراحی بوجود بیاید و یا زمان کافی برای تغییر و اصلاح کردن طرح داشته باشید.

چاپ سررسید اختصاصی
  • چاپ متین