مرکز تخصصی چاپ متین

چاپ متین ارائه دهنده تخصصی ترین خدمات انواع چاپ در ایران به صورت مستقیم و بدون واسطه

مرکز تخصصی چاپ متین

چاپ متین ارائه دهنده تخصصی ترین خدمات انواع چاپ در ایران به صورت مستقیم و بدون واسطه

مشخصات بلاگ
مرکز تخصصی چاپ متین
پربیننده ترین مطالب
پیوندها

۴ مطلب در شهریور ۱۳۹۷ ثبت شده است

فتوشاپ یک ابزار بسیار بزرگی برای طراحی گرافیکی بسیار از طرح ها همچون تراکت می باشد، این نرم افزار برای طرح های گرافیکی و سپس ارسال برای چاپ بسیار مناسب می باشد. نرم افزار فتوشاپ قابلیت طراحی بسیار بالایی برای سفارشات شما را دارد که برخی از این قابلیت ها منحصر به فرد برای نرم افزار فتوشاپ می باشد. شما با استفاده از نرم افزار فتوشاپ امکان طرح های بسیار خیره کننده و خارق العاده ای را دارید. طرح خارق العاده به شما چاپ خارق العاده را می دهد شما می توانید پس از یک طراحی بسیار زیبا چاپ تراکت بسیار زیبا نیز داشته باشید.

اگر شما گام به گام با ما در طراحی تراکت پیش بروید به راحتی می توانید یک طراحی تراکت با فتوشاپ داشته باشید به گونه ای که اصلا تصور آن را نکرده باشید. این روش ها برای کسانی هم که با فتوشاپ کار نکرده اند می تواند طبق آموزش بصورت گام به گام به یکسری نتایج خارق العاده ای برسند. شما اگر قصد چاپ طرح های خودتان را دارید باید طرح های خودتان را بصورت CMYK طراحی کنید. شما می توانید برای آشنایی بیشتر با مفهوم CMYK  مقاله ” راهنمای طراحی چاپ افست ” را مطالعه بفرمایید ولی بطور خلاصه CMYK برای زمانی که شما قصد ارسال فایل های خودتان به چاپ دارید باید رنگ های خودتان را براساس آن رنگ بندی کنید ولی اگر قصد ارسال به بخش چاپ ندارید برای مثال اگر قصد ندارید چاپ تراکت داشته باشید بهتر است برای رنگ دهی به طرح خودتان از ترکیب سه رنگ RGB (قرمز، سبز، آبی) استفاده بفرمایید.

اگر هم حوصله طراحی تراکت را ندارید می توانید طرح های خودتان را به مجموعه تخصصی چاپ متین بسپارید.

روش دیگر برای طراحی تراکت و سپس چاپ تراکت فوری این است که از طرح های آماده و قبلا طراحی شده برایطراحی تراکت خود استفاده کنید.

در غیر این دو صورت بهترین کار ممکن این است که هرکس روی پای خودش بیاستد و خودش طرح مورد نظر خودش را طراحی کند.

پس با ما همراه شوید و یک طراحی تراکت با فتوشاپ را بصورت گام به گام با هم پیش ببریم و یک طراحی بسیار زیبا و جذابی را خلق کنیم.

سرفصل های آموزش

این آموزش با استفاده از یکسری تصاویر بدون حق امتیاز ساخته شده است که معمولا این عکس ها بصورت وکتور (برداری) که در نرم افزارهای مخصوص به خودش همچون Illustrator و Corel ساخته شده است و در این پروژه مورد استفاده قرار گرفته است.شما این عکس ها را در فتوشاپ و در قالب فایل های PSD تکمیل می کنید. در حین آموزش ممکن است یکسری از فونت ها در سیستم شما نباشد و شما تمایل به استفاده کرده از این فونت ها داشته باشید من در حین آموزش هر زمان از هر فونتی که استفاده کرده باشم آن را برای شما بیان می کنم.

مراحل آموزش همراه با تصویر

گام اول

در گام اول به اندازه ای که می خواهید تراکت خودتان را در آن طراحی کنید نیز تنظیم کنید برای ایجاد یک سند جدید می توانید با فشردن دکمه های میانبر  n + ctrl نیز استفاده کنید. در پنجره باز شده می توانید براساس سایزهای استاندارد فتوشاپ یک سند در ابعادهای مورد نظر انتخاب کنید. اگر قصد چاپ تراکت و یا طرح خودتان را دارید در قسمت color Mode آن را در حالت CMYK قرار بدهید. در قسمت Resolution نیز آن را در حالت ۳۰۰ قرار بدهید.

1
 
 

گام دوم

در مرحله بعد شما باید خط کش فتوشاپ را برای اینکه بتوانید به راحتی به اندازه ۳ میلی متر از هر طرف حساب بکنید باید از خط کش استفاده کنید زیرا شما اگر قصد چاپ تراکت فوری و باکیفیت و بدون هیچ نقصی هستید باید به اندازه ۳ میلی متر از هر طرف طرح خودتان را جمع تر کنید که در هنگام برش طرح شما بریده نشود پس در نتیجه با فشرده دکمه میانبرR  + CTRL نیز خط کش فتوشاپ را برای تنظیمات دقیق تر به نمایش در بیاورید. سپس با استفاده از ابزار Move Tool نیز با درک کردن از روی خط کش به فاصله ۳ میلی متر از هر طرف اقدام نمایید.

روش دیگر برای محاسبه فاصله ۳ میلی متر این است که شما در سربرگ view بر روی New Guide و در پنجره باز شده و در قسمت Position نیز عدد مورد نظر خودتان را وارد کنید.

2
 
 

ایجاد بکگراند

گام اول

با فشردن برروی لایه جدید نیز یک لایه جدید نیز ایجاد کنید و سپس برروی لایه جدید ایجاد شده رنگ سفید براساس دستور CMYK اعمال کنید.

2-1
 
 

گام دوم

برروی Add layer style در پایین سمت چپ بزنید و سپس برروی گزینه Gradient Overlay بزنید. و Location را در حالت ۳۰ درصد قرار بدهید. در قسمت CMYK نیز در حالت رنگ زرد( ۰ = K ، ۱۴ = Y ، ۶ = M ، ۹ = C).

2-2-1
 
 
2-2-2
 
 
2-2-3
 
 
2-2-4
 
 
2-2-5
 
 

گام سوم

با استفاده از ابزار Rectangle tool که دکمه میانبر آن (U) نیز می باشد نیز ابعاد ۲۱۶ میلی متر و در ارتفاع ۵۶ میلی متر نیز وارد کنید.

2-2-6
 
 

گام چهارم

یک مستطیلی قهوه پر در قسمت بالای آن قرامی دهید.( ۷۰ = K ، ۸۰ = Y ، ۷۴ = M ، ۴۹ = C).

 

2-4
 
 

گام پنجم

با استفاده از ابزار Pen tool دکمه میانبر(P) یک نقطه وسط مستطیلی خود بزنید و سپس با درک کردن آن را منحنی کنید.

2-5-
 
 

گام ششم

یک مستطیل مشکی رنگ اطراف کار خود ایجاد کنید.

2-6-
 
 

گام هفتم

از سربرگ فتوشاپ برروی File زده و سپس برروی گزینه Place Embeded زده و عکس مورد نظر خودتان را از کامپیوتر برروی این تصویر آپلود کنید.و با استفاده از ابزار Move tool دکمه میانبر(V) نیز عکس آپلود شده را در گوشه بالا سمت چپ قرار بدهید.

2-7-
 
 
2-8
 
 
2-7-1
 
 

گام هشتم

سپس مجددا برروی در قسمت لایه ها برروی آن کلیک کرد و دکمه Alt را بطور همزمان فشار داده و برروی لایه پایین میزنید تا تصویر در قالب تصویر زیرین قرار بگیرد.

2-9
 
 
2-9-1
 
 

گام نهم

در این مرحله اقدام به کدر کردن تصویر می کنید یعنی به گونه ای که در سربرگ Filter برروی Buler می زنید و سپس برروی Gaussian Blur و سپس برروی عدد ۶ تنظیم می کنید.

2-9-9
 
 

گام دهم

سپس یک دایره بزرگی را در قسمت پایین تصویر ایجاد می کنید طبق فرمان Ellipse tool یک دایره زرد رنگی را ایجاد می کنید که بتوانید در آن دایره جمله تحریک آمیز خودتان را بیان کنید. و در قسمت Layer style نیز یک حاشیه و سایه ای به کار خود بدهید.

و همچنین یک دایره کوچک تر در کنار آن قرار بدهید.

2-10
 
 
2-10-1
 
 

گام یازدهم

برروی دایره های ایجاد شده هر نوشته ای که چاپ تراکت شما را جذاب تر و قشنگ تر می کند استفاده کنید برای درج نوشته از ابزار Horizantal Type Tool که دکمه میانبر آن (T) می باشد استفاده کنید و با هر فونتی که علاقه دارید و همچنین که با هارمونی تراکت شما سازگاری دارد نیز می توانید استفاده کنید.

گام دوازده

در این قسمت پایین آدرس Map خودتان را می توانید از Google map نیز مکان دفتر و یا مغازه خودتان را به همراه آدرس در پایین تراکت خود قرار بدهید.

2-12
 
 

گام سیزدهم

شما می توانید عکسی از مغازه و فضای خودتان را برای اطمینان بیشتر مشتریانی که تراکت شما را می بینند قرار بدهید. سعی کنید عکسی را قرار بدهید که باعث جذابیت بیشتر چاپ تراکت شما بشود.

 

طراحی تراکت با فتوشاپ
 
 

ما سعی کردیم بطور خیلی ساده و مختصر به بخشی از دستورات طراحی تراکت با فتوشاپ برای طراحی و چاپ تراکتبه شما یادآور شویم تا بتوانید در کوتاه ترین زمان ممکن یک چاپ تراکت فوری و با کیفیت داشته باشید به گونه ای که تراکت شما بسیار خاص و منحصر به فرد باشد. طبق این دستورات شما دیگر نیازی نیست بابت طراحی هزینه ای را پرداخت کنید و باعث می شود چاپ تراکت ارزان قیمت داشته باشید و در هزینه کردن بسیار صرفه جویی کرده باشید.

 
 
  • چاپ متین

روش چاپ بادکنک

ما قصد داریم در این مقاله بصورت کاملا مختصر ولی علمی و کاربردی توضیحاتی در خصوص روش چاپ بادکنک به شما ارائه بدهیم.زمانی که ما قصد چاپ بادکنک فوری و با کیفیت داریم، می توانید با پیروی کردن از این یکسری اصول اقدام به چاپ بادکنک بکنید.

برای چاپ بادکنک باید قبل از هرچیزی اقدام به باد کردن بادکنک بکنیم و همچنین بخاطر انعطاف پذیری بالایی کهبادکنک در زمان پر باد بودن دارد باید آن را محکم مهار کنیم.

در چاپ بادکنک از جوهرهای مخصوص پلاستیکی در رنگ های متنوع بستگی به رنگ بادکنک نیز تهیه می شود. سعی کنید از جوهری استفاده کنید که از استانداردهای بسیار بالایی برخوردار باشد زیرا اگر شما از جوهرهای استاندارد استفاده نکنید پس از بادکردن بادکنک ، بادکنک شما به اصطلاح می ترکد.

در سال های گذشته برای چاپ بادکنک در تیراژ بالا از یک قالب متناسب با طراحی شما آماده می کردند و بادکنک را پس از باد کردن آن قالب رنگ شده را برروی بادکنک قرار می دادند و باعث می شد تصویر شما برروی بادکنک به چاپ برسد.

در سال های بعد پس از توسعه صنعت چاپ ، چاپ صفحه نمایش به جای چاپ فلکسو قرار گرفت. چاپ صفحه نمایش بسیار دقیق تر و با کیفیت تر از چاپ فلکسو تصویر شما را به چاپ می رساند و همچنین دیگر مزایای چاپ صفحه نمایش این است که شما می توانید تصویر را در ابعاد بسیار بزرگتر به چاپ برسانید.

جوهر به وسیله یک صفحه ابریشم برروی بادکنک منتقل می شود و به شما یک تصویر بسیار واضحی می دهد بخصوص زمانی که بادکنک شما باد شده باشد.

تنوع های بسیار زیادی از نظر نوع و جنس بادکنک در بازار موجود می باشد که همه اینها بر قیمت چاپ بادکنک و همچنین کیفیت چاپ بادکنک تاثیر مستقیم و بسزایی خواهد داشت. نوآوری در صنعت چاپ بادکنک سبب شده که شما می توانید بسیاری از طرح ها را در سایزهای متفاوت و برروی گونه های مختلف بادکنک به چاپ برسانید. اگر بوجه محدودی داشته باشید می توانید با انتخاب بادکنکی با کیفیت پایین تر چاپ بادکنک ارزان قیمتی را داشته باشید. علاوه بر کیفیت بادکنک، نوع چاپ نیز بر قیمت بادکنک تاثیر مستقیمی دارد. اگر برای شما کیفیت چاپ باکنکاهمیت زیادی ندارد می توانید با یک چاپخانه ای که از کیفیت پایین تری برخوردار است طرح خودتان را به چاپبرسانید.

شیوه های جدید چاپ بادکنک سبب تنوع رنگی و همچنین چاپ چندین رنگ برروی بادکنک شده است که این امر سبب شده محدودیتی که در گذشته برای چاپ بادکنک وجود داشت به فراموشی سپرده بشود. شما می توانید لوگو و یا تصویر صورت خودتان را بصورت کاملا رنگی و با کیفیت بسیار بالا برروی بادکنک به چاپ برسانید. شما نیز می توانید با استفاده از این دستگاه ها چاپ بادکنک فوری و در کوتاه ترین زمان ممکن داشته باشید.

امیدوار هستیم مقاله روش چاپ بادکنک برای شما مفید بوده باشد و دید کلی نسبت به چاپ بادکنک داشته باشید و با ایجاد یک طرح بسیار زیبا و جذاب چاپ بادکنک بسیار خاصی را به چاپ برسانید.

 
 
  • چاپ متین

چاپ بروشور یکی از بهترین روش‌های موجود برای تقویت تجارت بزرگ یا کوچک است . در واقع  بروشورها یکی از متنوع ترین واسطه‌های بازاریابی  برای جذب مشتری می باشد که در موقعیت و در صنف های و کاربردهای متنوعی از آن استفاده می شود. از آنجایی که چاپ بروشور ارزان می باشد ُ سازمان هایی که بودجه اندکی دارند می توانند از توانایی بروشور در جذب مشتری استفاده کنند. شما می‌توانید با استفاده از روشهای جذابیت چاپ بروشور  کیفیتبروشورهای چاپی خودتان را افزایش بدهید .

کاغذ درست و مناسبی را انتخاب کنید

مهم نیست که طراحی بروشور شما چقدر بزرگ است ، اگر روی کاغذ مناسب چاپ نشود بخش های مختلف بروشورشما می‌تواند از هم جدا شود . وجود مقاله های بی‌ارزش برای هر سازمانی نقاط ضعف می باشد ، در حالی که مقالات باکیفیت و بکار بردن رنگ‌های با کیفیت باعث افزایش اعتبار بخشی به سازمان شما می شود. شما می توانید برای جلا دادن بیشتر به کار خودتان از بروشور سلفون دار و گلاسه های براق استفاده می کنید و اگر رنگ های خاصی در بروشورخود بکار برده اید از بروشور مات نیز می توانید برای جذابیت بیشتر به کار خود از آن استفاده کنید. چاپ بروشور ماتبرای طرح‌های ظریف تاثیرگذاری بسیار زیادی خواهد داشت و باعث می شود طرح شما چشم گیر بشود.

جذابیت بیش از اندازه

جذابیت در طرح و مطلب باعث می شود بروشور شما جذاب و ماندگار شود و چاپ بروشور فوری و حضور سریع در بازار باعث پیش افتادن شما از سایر رقبای خواهید شد. یکی دیگر از روش های جذابیت بسیار بالای بروشور سایزبروشور می باشد که هرچه حروف بزرگ تر و سایز چاپ بروشور شما بزرگ تر باشد از جذابیت بسیار بالاتری برخوردار خواهد بود و مشتریان بسیار زیادی را به خود جذب خواهد کرد.

خط تا بروشور

بروشور ها براساس سایز و چینش شما خط تا می خورد که به اصطلاح علمی به آن “لت” گفته می شود. وجود این خط لت ها براساس نیازمندی شما و هدف شما از بهره مندی بروشور متفاوت خواهد بود. معمولا هرچه تعداد مطالب شما در بروشور بیشتر باشد تعداد لت (خط تا) آن نیز بیشتر خواهد بود. بروشور های خاص معمولا از طرح های خاص و منحصر به فرد پیروی می کنند لذا سعی کنید یک بروشور خاص و زیبا داشته باشید.

نرم افزارهای معتبر در جذابیت بروشور شما

سعی کنید پس از طراحی بروشور بصورت کاملا سختگیرانه نسبت به طراحی بروشور خود مجددا آن را بررسی کنید. ابزارها و برنامه های خاصی وجود دارد که طرح های شما را از لحاظ خاص بودن بررسی و ارزیابی می کنند. این نرم افزارها به شما نشان ایرادات و خطاها را نشان می دهند. ابزارهای دیگری وجود دارد که بصورت پیش فرض نشان میدهد که بعد از چاپ بروشور ، طرح شما به چه شکلی خواهد بود. سعی کنید از این نرم افزارهای تخصصی نیز در طراحی بروشور خود استفاده کنید تا اینکه بتوانید یک بروشور خاص و زیبا داشته باشید.

ذخیره سازی پول در چاپ بروشور

کیفیت های مختلفی برای چاپ بروشور وجود دارد و بسته به نیاز و بودجه شما برای چاپ ارسال می کنید. اگر به دنبال یک بروشور خاص و با کیفیت برای یک هدف بسیار مهم طراحی کرده اید سعی کنید چاپ بروشور با کیفیت و از چاپخانه های معتبر برای چاپ بروشور خود استفاده کنید. ممکن است مقداری هزینه بیشتر بکنید ولی از نظر کیفیتچاپ بروشور خود اطمینان حاصل خواهید کرد. ولی اگر قیمت چاپ بروشور برای شما مهم می باشد و یا به اصطلاح به دنبال چاپ بروشور ارزان قیمت هستید از چاپخانه های با درجه کیفیت پایین تر برای چاپ بروشور خود استفاده کنید.

سعی کنید برای چاپ بروشور خود از افراد متخصص در این کار نیز کمک بگیرید زیرا باعث می شود یک چاپ بروشوربا کیفیت خواهید داشت زیرا  فلسفه رنگ ها در چاپ افست بسیار متفاوت می باشد یعنی آن رنگی که بخواهید چاپ بشود با آن رنگی که درحال طراحی مشاهده می کنید بسیار متفاوت خواهد بود.

امیدوار هستیم توانسته باشیم روشهای جذابیت چاپ بروشور را برای شما بصورت کامل و جامع توضیح داده باشیم و بتوانید از این مطالب نهایت استفاده را ببرید.

 
 
  • چاپ متین

همانگونه که میدانید همواره یکی از مقرون به صرفه ترین چاپ های موجود چاپ افست در شیت عمومی است. برای تعریف خلاصه ای از شیت عمومی باید عرض کنیم که کار و طرح شما در کنار ده ها طرح دیگر در یک شیت چیده می شوند و چاپ می شوند، از این روست که تلرانس اختلاف ۱۵ درصدی در شیت عمومی اجتناب ناپذیر است. هر چند راهکار هایی وجود دارد که این اختلاف به حداقل برسد که در این مقاله سعی بر آن شده که اطلاعات جامعی در جهت طراحی و رنگ بندی کارها برای شما آماده گردد.

حتما توصیه می گردد که با دقت این مطالب را مطالعه و در طراحی ها و در فایل های ارسالی خود اعمال نمایید تا بهترین نتیجه چاپی را دریافت نمایید.

راهنمای مود های رنگی CMYK ،RGB

مدل رنگی RGB

در این مود رنگی از ترکیب سه رنگ BLUE ,RED ,GREEN ( سبز ، قرمز ، آبی ) میلیون ها رنگ تولید می شود. ترکیبات این مود بر اساس نور می باشد که همانطور مشخص است کاربردی در چاپ افست که از ترکیب رنگ ها استفاده میشود ندارد.( تصویر شماره ۱)

استفاده از مود RGB در چاپ افست هیچ توجیه یا تضمین چاپی ندارد. لذا هنگام طراحی به این امر توجه کنید.

مود رنگی RGB

 

مود رنگی CMYK

این مود رنگی که مورد استفاده در افست می باشد. از حاصل ۴ رنگ اصلی چاپ یعنی cyan, magneta, yellow, black میلیون ها رنگ تولید می شود.

مود رنگی CMYK

تفاوت نور و رنگ :

همانطور که در تصویر ۱ و ۲ می بینید از ترکیب مود CMYK به صورت تمپلات رنگ مشکی به دست می آید و از ترکیب نورهای RGB به صورت تمپلات رنگ سفید به دست می آید از این مسئله می توان فهمید که قاعده مود CMYK و RGB از بنیان با یکدیگر تفاوت دارند.

تذکر: عکس ها به صورت اورجینال RGB هستند. برای تبدیل عکس های RGB به CMYK از فتوشاپ استفاده کنید سپس در صورت لزوم در نرم افزار برداری طرح خود را تکمیل کنید.این تبدیل در فتوشاپ با خطای کمتری مواجه خواهد شد.

نکته: به یاد داشته باشید اساسا سیستم نمایش مانیتور بر مبنای RGB است و توان نمایش دقیق CMYK را ندارد.

راهنمای رنگ مشکی

رنگ نوشته های مشکی:

در صورتی که در فایل خود از نوشته های مشکی استفاده می کنید رنگ این نوشته ها باید مشکی تک رنگ (black:100) باشد. لازم به ذکر است هرچه مشکی تک رنگ به خاکستری تمایل دارد و با مشکی ۴ رنگ قابل قیاس نیست اما خطا در نوشته های مشکی ۴ رنگ اجتناب ناپذیر است.

راهنما نوشته مشکی

تبصره: این مسئله در مورد محصولات جنیوس برعکس می باشد. به شکلی که برای تمام محصولات جنیوس حتما بایستی از نوشته های ۴ رنگ ( چهار ۱۰۰ cmyk ) در طراحی خود استفاده کنید.

زمینه مشکی تک رنگ

اگر زمینه طراحی خود را مشکی تک رنگ ( black 100) انتخاب کنید نتیجه چاپی آن خاکستری خواهد شد. حتی المقدور در زمینه های تمپلات از این رنگ اسفاده نکنید ، غیر از اینکه سفارش شما مشکی پر رنگ نخواهد شد نتیجه نهایی مطلوب نخواهد بود.

مشکی تک صد

زمینه مشکی ۴ رنگ

اگر می خواهید زمینه مشکی پر رنگ ( اصطلاحا مشکی پر کلاغی ) داشته باشید از مشکی ۴ رنگ استفاده کنید.

 

مشکی چهار صد

رنگ سفید، روی مشکی ۴ رنگ

اگر روی زمینه های مشکی ۴ رنگ از نوشته یا اشکال سفید استفاده می کنید بایستی از ۰٫۵ point دور خط ( در فتوشاپ stroke :2 Px ) مشکی تک رنگ ( black 100) استفاده کنید. فراموش نکنید سفید رنگ چاپی نمی باشد و مکان هایی که در چاپ سفید دیده می شود مکان هایی هستند که هیچ رنگی چاپ نشده است. (البته این مسئله در چاپ افست یووی متفاوت است)

نوشته سفید زمینه مشکی

رنگ خاکستری

اگر رنگ زمینه خاکستری مورد انتخاب شماست به هیچ وجه از رنگ خاکستری ۴ رنگ استفاده نکنید. این نوع رنگ با تونالیته فوق العاده ای مواجه خواهد شد.

 

زمینه خاکستری

مشکی ۴ رنگ PVC

اگر می خواهید زمینه مشکی پر رنگ (اصطلاحا مشکی پر کلاغی ) در کارت ویزیت پی وی سی داشته باشید ترکیب رنگی زیر را استفاده کنید.

 

مشکی ۴ رنگ PVC

تغییر رنگ در فرم های عمومی

از آنجایی که سفارشات در فرم های عمومی از جهت رنگ قابل تفکیک نیستند هر فرم عمومی دارای میانگین رنگی خاص می باشد. رنگ ها بر اساس رنگ قابل فرم چاپی تنظیم می شود از این رو کارهایی که در این فرم چاپ می شوند. ۱۵% به مانیتور استاندارد مواجه خواهد شد.(تصویر شماره ۲)

تغییر رنگ در فرم عمومی

تذکر: به یاد داشته باشید در چاپ افست ( عمومی و اختصاصی تفاوتی ندارد ) حتی اگر فایل را در مدل CMYK طراحی کرده باشید، بازهم رنگ چاپی کار شما با آنچه در مانیتور می بینید متفاوت خواهد بود چون اساسا سیستم نمایش مانیتور بر مبنای RGB است و توان نمایش دقیق CMYK را ندارد .

به علت تغییر مواد اولیه ( کاغذ، مرکب، روکش ها ،و… ) و همچنین تفاوت میانگین رنگی در فرم های عمومی که حتی با اختلاف یک فرم چاپ می شوند ، ممکن است اختلاف رنگی چاپ جدید شما با چاپ قبلی ۳۰% باشد.

اگر نمونه رنگی در دست دارید و بر اساس آن طراحی کردید صرف نظر از خطای چشم طراح و تبحر در اجرا کردن رنگ، خطای رنگ شما در فرم های عمومی ۳۰% خواهد بود. (تصویر شماره ۳)

 

راهنمای فونت نوشته

از فونت های کوچکتر از ۷pt استفاده نکنید. (تصویر شماره یک)

راهنما فونت نوشته

برای انتخاب رنگ فونت از رنگ های کمتری استفاده کنید . مخصوصاً فونت ۸pt پایین تر از فقط در یک رنگ استفاده کنید خطای زینک در نوشته های ریز اجتناب نا پذیر است . لازم به ذکر است هر چند مشکی تک رنگ به خاکستری تمایل دارد و با مشکی ۴ رنگ قابل قیاس نیست اما خطا در نوشته های مشکی ۴ رنگ اجتناب نا پذیر است. (تصویر شماره ۲) به یاد داشته باشید نتیجه استفاده از فونت های ۴ رنگ در فرم های کتان و کلیه فرم هایی که روکش ندارد پشت زدگی خواهد بود . در صورتی که در فایل خود از نوشته های مشکی استفاده می کنید رنگ این نوشته ها باید مشکی تک رنگ(Black:100) باشد.

فونت نوشته

در نوشته های لاتین از فونت های کوچکتر از ۸pt استفاده نکنیـد هم چنین با در نـظر گرفتن زیـبایی طـرح خود حدالمقدور از فونـت های Bold استفاده کنید. به یـاد داشته باشید فونت لاتین تحریری در اثر جابجایی اجتناب نا پذیر زینک ها نا خوانا و تار دیـده میشود . (تصویر شماره۳ )

راهنمای برجستگی

از آنجایی که کلیه فرم های برجسته این مجموعه با تیغ دایکات دورگرد می شود اگر لبه هایی که تیغ میخورد برجستگی وجود داشته باشد یووی در آن قسمت پوسته می شود ( این مسئله در یووی های تمپلات محسوس تر است) (تصویر شماره ۱)

راهنمای برجستگی

توجه کنید : اگر فایل یووی (برجستگی ) کار نسبت به فایل چاپ ی روی هم خوردگی ندارد، باید توسط طراح تصحیح و بررسی شود.

خطای طراحی برجستگی

فونت ها یا اشکال ریز در برجستگی زیبایی ندارد و ممکن است نتیجه کار مطلوب نشود .

حتی المقدور از نوشته ها و اشکال یا خطوط ریز در برجستگی های کار استفاده نکنید. فایل یووی کار می بایست تمام مشکی و بدون ترام باشد . ضمنا از شکل های بی کیفیت در فایل یووی استفاده نکنید.

برجستگی یووی
 
 
  • چاپ متین