مرکز تخصصی چاپ متین

چاپ متین ارائه دهنده تخصصی ترین خدمات انواع چاپ در ایران به صورت مستقیم و بدون واسطه

مرکز تخصصی چاپ متین

چاپ متین ارائه دهنده تخصصی ترین خدمات انواع چاپ در ایران به صورت مستقیم و بدون واسطه

مشخصات بلاگ
مرکز تخصصی چاپ متین
پربیننده ترین مطالب
پیوندها

۵ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۷ ثبت شده است

چاپ تیشرت دیجیتالی

چاپ تیشرت دیجیتالی نوع جدیدی از چاپ تی‌شرت است که جایگزین روش چاپ صفحه نمایش سنتی شده است ، این یک روش مطمئن برای ایجاد پیراهن‌های سفارشی شما است که می توانید آرم و لوگوی کسب‌وکار خودتان را برروی تیشرت خود به چاپ برسانید. حتی این نوع چاپ ها از لحاظ هزینه چاپ تیشرت برای شما کمتر تمام می شود و قیمت چاپ تیشرت در این نوع روش بسیار پایین تر و با کیفیت تر و ماندگار تر خواهد بود.

با استفاده روش چاپ دیجیتال انعطاف پذیری شما در انتخاب طرح و رنگ بالا می برد و امکانی را برای شما فراهم می کند که بتوانید انواع طرح و مدلی را برروی این نوع تیشرت ها به چاپ برسانید. ما در این مقاله چهار مزایای چاپ تیشرت دیجیتالی را برای شما بیان می کنیم امید است که مفید واقع شود.

کیفیت

کیفیت چاپ دیجیتالی یکی از اصلی ترین و یا مهم ترین دلیلی است که بسیاری از افراد را برای چاپ طرح های خود برروی تیشرت ترغیب می کنند. چاپ دیجیتال امکان چاپ تصویر با کیفیت بسیار بالا را فراهم می کند و به شما یک تصویر بسیار تمیز و بدون هیچ عیب و نقصی فراهم می کند. کیفیت یکی از اصلی ترین بخش های مزایای چاپ تیشرت دیجیتالی می باشد که البته موارد دیگر دارد که به سایر آنها اشاره می کنیم.

همانطور که طراحی و جنس تیشرتی که شما قرار است برای کار خودتان انتخاب کنید نمایانگر ارزش و اعتباربخشی برند و کسب و کار شما است، کیفیت چاپ تیشرت نیز به همان نسبت بلکه تا حدودی از اهمیت بیشتری نیز برخوردار است. اگر شما قصد تولید و چاپ یک تصویر زیبا و خیره کننده برروی تیشرت خود دارید چاپ تی شرت دیجیتالی(سابلیمیشن) بهترین انتخاب شما می باشد.

کارایی

یکی دیگر از بزرگ‌ترین مزایایی چاپ دیجیتال که بسیار زبان زد و و مورد استقبال همگان قرار گرفته است افزایش سطح بهره وری می باشد. این به این معنی می باشد که شما می توانید در مدت زمان بسیار کوتاهی و یا به اصطلاح چاپ تی شرت فوری داشته باشید و با سرعت طرح خودتان را برروی تیشرت چاپ کنید. اگر نیازمند چاپ تیشرت فوریو سفارشی حتی در تیراژ محدود هستید، چاپ دیجیتال یکی از بهترین گزینه برای انتخاب کار شما می باشد.

این افزایش بهره‌وری عمدتا به دلیل این واقعیت است چاپ تیشرت دیجیتالی با سرعت به چاپ و به بهره برداری می رسد درحالیکه چاپ صفحه سنتی به زمان بسیار زیاد و نیروی کار نیاز دارد. اگر شما بخواهید طرحی را برروی تعداد زیادی تیشرت به چاپ برسانید به یک هفته زمان نیاز دارید در حالی که همان تعداد تیشرت نیز می توانید در مدت زمان یک الی دو روزه همه ی آن طرح ها را به چاپ برسانید. با چاپ دیجیتال می‌توانید زمان انتظار را کاهش دهید و نتایج را سریع‌تر ببینید .

تغییرات

شما در چاپ تی شرت به شیوه سنتی انعطاف پذیری بسیار محدودی برای ایجاد یک طرح دارید و اگر بخواهید یک پروژه با طرح های مختلف با تیراژ بالا به چاپ برسانید به زمان بسیار زیادی احتیاج دارید و کار شما بسیار سخت تر و طولانی تر می شود و همین عامل سبب افت کیفیت کار شما می شود و آن نتیجه دلخواهی را که بخواهید از آن کار بگیرید بدست نخواهید آورد.

چاپ دیجیتال دارای تنوع های بسیار زیادی می باشد زیرا به شما این فرصت را می‌دهد تا طرح‌های مختلفی را که ممکن است در ذهن خود داشته باشید به راحتی با استفاده از این روش به چاپ برسانید.

قیمت

یکی از دلایلی که ممکن است شما را راغب به چاپ تیشرت بکند هزینه و قیمت چاپ تی شرت می باشد که باید شما بررسی کنید که آیا از لحاظ اقتصادی به صرفه است یا خیر. چاپ تیشرت دیجیتالی به طور متناوب نسبت به روش های دیگر از قیمت بسیار پایین تر و مناسب تری برخوردار است زیرا هزینه راه اندازی بسیار ارزان تری نسبت به سایر روش ها دارد.

هزینه چاپ تیشرت برای برخی از شرکت ها بااهمیت می باشد زیرا آنها محاسبه می کنند که آیا آن هزینه ای که بابتچاپ تی شرت می دهند برای آنها بازخورد مطلوبی دارد یا نه. در نتیجه انتخاب چاپ دیجیتالی می تواند برای آن دسته از شرکت هایی که با برنامه ریزی هزینه می کنند چاپ دیجیتالی بسیار می تواند برای آنها مفید باشد.

چاپ دیجیتال علاوه بر هزینه بسیار اندکی که برای شما در بر خواهد داشت کیفیت مطلوبی نیز به شما می دهد و بسیار از طرح و مدل هایی را در رنگ های مختلفی را می توانید به چاپ برسانید.

برای آشنایی با سایر روش های چاپ تی شرت، شما می توانید مقاله انواع روشهای چاپ تیشرت را مطالعه کنید.

 منبع : سایت تخصصی چاپ متین

  • چاپ متین

ملزومات چاپ پاکت نامه

از نگاه حرفه ای به مقوله چاپ پاکت نامه، پاکت نامه‌ های چاپ رنگی بیشتر برای مکاتباتات رسمی بین شرکت ها و سازمان ها و ایجاد عقد قرار داد بین همدیگر و همچنین به عنوان اعتبار بخشی به یک سازمان از این نوع پاکت نامه ها استفاده می شود. طراحی پاکت نامه حتی در برخی از مواقع از چاپ پاکت نامه نیز با اهمیت تر است زیرا طراحی و چاپ پاکت نامه باید به اصطلاح به گونه ای باشد که هر مخاطبی را به خودش جذب کند و شعار و یا لوگوی سازمانی شما و یک طرح زیبا به همراه یک پس زمینه متناسب با رنگ سازمانی شما طراحی و سپس به چاپ برسد. در هنگام طراحی باید ابعادی که قرار است به عنوان پاک نامه از آن استفاده کنید بسیار مهم و کاربردی می باشد. یک طراحی زیبا و اصولی مبتنی بر سایزها و الگوهای استاندارد باعث می شود شما یک چاپ بسیار زیبا و جذابی نیز داشته باشید. شما باید هزینه چاپ پاکت نامه را نیز به دقت بررسی کنید که هزینه کمتری پرداخت کنید.

سعی کنید ملزومات چاپ پاکت نامه را به دقت مطالعه کنید زیرا رعایت این یکسری اصول ساده در هنگام چاپ پاکتنیز  به شما در اعتبار بخشی به سازمان و ادرات شما بسیار کمک می کند.

سایز پاکت نامه

سایز پاکت نامه شما به میزان اندازه کارایی و نوع طراحی شما به شدت بستگی دارد. یکسری پاکت نامه برای دعوت نامه ها می باشد یکسری دیگر از این پاکت نامه ها برای قرار دادن برگه هایی که قصد تا کردن آنها را ندارید. به طور کلی و بصورت استاندارد پاکت نامه ها در سایز های کاغذ A4  و A 5 ، A 6  و رایج ترین آن سایز ۱۱ * ۲۲ می باشد که بهپاکت نامه ملخی معروف می باشند که در بسیاری از سازمان ها و ادارات از این نوع پاکت نامه نیز استفاده می کنند.

کاغذ

انتخاب نوع کاغذ بسیار در قیمت چاپ پاکت نامه و کیفیت آن بسیار موثر و با اهمیت خواهد بود. شما عزیزان بسته به میزان کاربرد و کارایی این پاکت نامه ها، می توانید جنس های مختلفی را انتخاب کنید. رایج ترین این نوع کاغذها کاغذ تحریز ۸۰ گرمی می باشد همین کاغذ تحریرها کیفیت و جنس های مختلفی نیز دارند. علاوه بر کاغذ تحریر شما می توانید برای طرح ها و  یا پاکت نامه های خاص خودتان از کاغذ گلاسه ۱۳۵ گرمی نیز استفاده کنید که این کاغذها مثل کاغذ تحریر از جنس های مختلفی برخوردار است.

انتخاب نوع کاغذ نیز بشدت برروی قیمت چاپ پاکت نامه تاثیر مستقیمی نیز دارد.

پست

شیوه ارسال نامه تان را بررسی کنید و ببینید قرار است به چه شیوه ای این نامه های را ارسال کنید.سعی کنید در زمان طراحی پاکت خود فضایی را برای گیرنده و فرستنده اختصاص بدهید تا در هنگام ارسال به راحتی مشخصات فرستنده و گیرنده قابل تشخص باشند و بدون هیچ گونه خطا و اشتباهی نامه شما به دست شخص مورد نظر برسد.

کیفیت چاپ

سعی کنید برای چاپ پاکت نامه خود تحقیقات بسیاری انجام بدهید زیرا شما ممکن است یک قیمت مشخصی را پرداخت کنید ولی کیفیت های مختلفی را دریافت کنید. کیفیت چاپ پاکت نامه در اعتبار بخشی به سازمان شما بسیار مهم می باشد زیرا هرشخص قبل از هرچیزی که نامه شما را مشاهده کند پاکت نامه، طراحی و کیفیت چاپ پاکت نامهشما را مشاهده می کند پس در نتیجه در انتخاب چاپخانه ای که قرار است با آن کار کنید بسیار وسواس و کمی حوصله به خرج بدهید تا در خاتمه از نتیجه کار رضایت داشته باشید. شما می توانید با کمی تحقیق و بررسی چاپ پاکت نامه ارزان و با کیفیت داشته باشید.

وجود چاپ پاکت نامه فوری و با کیفیت برای هر سازمانی بسیار موثر خواهد بود.

امیدوار هستیم با مطالعه ملزومات چاپ پاکت نامه بتوانید یک پاکت نامه بسیار زیبا و جذاب و با کیفیت داشته باشید.

 منبع : سایت تخصصی چاپ متین

  • چاپ متین

نکات لازم چاپ تراکت

چرا قصد ایجاد چاپ تراکت دارید؟

ارتقا ارائه خدمات : برای چاپ تراکت یکسری نکات لازم چاپ تراکت وجود دارد که باید یکایک آنها را بررسی کنیم. یکتراکت می‌تواند راهی بسیار آسان برای ترویج کالاها و یا خدمات شما از طریق چاپ تراکت و توزیع آن در بین عموم مردم در یک بازه زمانی می تواند یک راهکار بسیار عالی و کاربردی برای شما باشد.

تبلیغ یک رویداد : چاپ تراکت فقط به یک فضای محدود و کوچکی نیاز دارد که شما بتوانید آن تراکت ها را در آنجا نگه داری کنید ، شما می توانید با درج مطالب در تراکت خود از یک رویداد بزرگ و بسیار مهم دیگران را به راحتی مطلع کنید. این روش خوبی برای ارائه اطلاعات خودتان به دیگران است و می‌تواند راهی ارزان برای دعوت مردم به شرکت در آن باشد. شما می توانید مراسمات و جشن ها ، افتتاحیه ها ، تخفیفات و بسیاری دیگر موارد در قالب چاپ تراکت فوری ، بسیاری از علاقه مندان به حرفه خودتان را با خبر کنید.

راه های ارتباطی : چاپ و طراحی تراکت یک ابزار بسیار مفید برای انتقال پیام شما چه سیاسی ، اجتماعی و چه مذهبی به دیگران می باشد. اغلب این کار معمولا توسط سازمان ها یا نهادهای بزرگ در قالب چاپ تراکت پیام و اهداف سازمانی خودشان را به دیگران منتقل می کنند.در اینجا شما با بخشی از نکات لازم چاپ تراکت آشنا شدید خوب است این نکته را بدانید وجود شبکه های اجتماعی در کنار چاپ تراکت شما را در رسیدن به اهداف سازمانی تان بشدت کمک می کند.

چرا باید چاپ تراکت را انتخاب کنیم؟

با ظهور شبکه های اجتماعی همچون اینستاگرام ، تلگرام و بطور کلی اینترنت شما می توانید بصورت کاملا آنلاین بسیاری از خبرها و پیام را به لحظه دریافت کنید. اما با همه این تفاسیر گفته شده در خصوص فضاهای مجازی چاپ تراکت کماکان اثر پذیری ، کارایی و بطور کلی ماندگاری خودش را نسبت به شبکه های اجتماعی دارد.شما می توانید باچاپ تراکت ارزان و با کیفیت به حجم وسعی از مخاطبین هدف خود دسترسی پیدا کنید بدون نیاز به تجهزات و یا تخصص خاصی. شما می توانید در قالب چاپ تراکت با گروه یا افرادی برخورد کنید که ممکن است با شکبه های اجتماعی با آن ها برخورد نداشته باشیدچاپ تراکت به شما این امکان را می دهد که در فضای بیشتر بتوانید خدمات خودتان را تبلیغ کنید و این ارائه مطالب خودتان را به صدها یا هزاران نفر منتقل کنید.

چگونه تراکت خودمان را سفارشی کنیم؟

شما می توانید تراکت خودتان را در طرح های مختلفی همچون چاپ تراکت تحریر ۸۰ گرم تا چاپ تراکت گلاسه بهمره لیمنت ضخیم برای طرح خود انتخاب کنید. انتخاب تراکت بشدت باید با اهدافی که قرار است دنبال کنید سازگاری داشته باشد. همچنین به میزان سفارش تراکت ، به جامعه هدف و  محدوده ای که قرار است توزیع کنید بسیار بستگی دارد شما می توانید چاپ تراکت تیراژ پایین برای مقاصد و جامعه هدف کوچک و چاپ تراکت تیراژ بالا برای انتقال پیام خود در یک جامعه بسیار بزرگ استفاده کنید.

همانطور که گفته شد حجم کاری که قرار است سفارش بدهید خیلی مهم می باشد. در نتیجه توصیه ما به شما این است که اگر طرح تراکت شما یک جور می باشد و می توانید برای یک بازه بلند مدت از آن تراکت استفاده کنید چاپ تراکت تیراژ بالا سفارش بدهید چراکه در هزینه چاپ تراکت شما بشدت صرفه جویی می شود.اما اگر پیام و طرح تراکت شما قرار است مدام تغییر کند و جامعه مخاطب محدودی دارید می توانید همان چاپ تراکت تیراژ پایین را سفارش بدهید تا تراکت باطله  نداشته باشید.

امید است شما با رعایت این چند مورد نکات لازم چاپ تراکت بتوانید به یک تراکت بسیار زیبا و با کیفیت برسید. در انتها خوب است شما عزیزان را در خصوص ۰ تا ۱۰۰ هر سوالی مربوط به  چاپ و طراحی تراکت که دارید می توانید از متخصصین چاپ متین کمک بگیرید. ما هم سعی میکنیم تمام توان و تجربه چندین ساله خودمان را در عرصه چاپ تراکت با شما در میان بگذاریم.

همچنین شما می توانید با مطاله مقاله ” درباره  تراکت ” به یک شناخت و اطلاعات کلی درخصوص میزان کارایی و اهداف تراکت دست پیدا کنید و همچنین با مطاله مقالات “بهترین روش چاپ تراکت” و “روش چاپ تراکت” از نحوهچاپ و مطالبی که باید در تراکت خود درج کنید آگاهی کامل پیدا خواهید کرد.

 
  • چاپ متین

روش برگزاری نمایشگاه پوستر

برگزاری جلسه و یا نمایشگاه پوستر یک فرصت بسیار خوبی برای ارائه مطالب خودتان به دیگران می باشد. رقابت بسیار زیادی در نمایشگاه های پوستر وجود دارد. شما باید بتوانید توجه بسیاری از مخاطبین را به خود جلب کنید و به سرعت پیام خودتان را به آنها منتقل کنید. یک پوستر زیبا و جذاب می تواند پیام و حرفه و کار شما را به وضوح به دیگران بیان کند. جذابیت پوستر مخاطبین را تشویق می کند که درباره کار شما با شما صحبت بکنند و همچنین به آن ها این فرصت را می دهید تا اطلاعات دقیقی از پیام شما بدست بیاورند.

سعی کنید برای کسب تجربه وقتیکه از شما به عنوان یک شرکت کننده در یک جلسه نمایشگاه پوستر دعوت می کنند مجموعه ای راهنمایی هایی در خصوص پوستر به شما ارائه خواهند داد. این رهنمود ها اطلاعات خاصی را فراهم می کند. اگر چه هر نمایش متفاوت است ، اما متوجه خواهید شد که میزان توضیح دادن زمان برگزاری ، مدت برگزاری و … را به راحتی متوجه خواهید شد.برخی از افراد برگزار کننده نمایشگاه پوستر توصیه ها و پیشنهاداتی را ممکن است به شما ارائه بدهند که بر مبنای تجربیات چندین ساله خودشان باشد. این پیشنهادات معمولا شامل موارد زیر می باشد.

مخاطبین خود را بشناسید تا بتوانید به طور موثر به آن‌ها ارتباط برقرار کنید .

متن باید به اندازه کافی بزرگ باشد از فاصله دور خوانا به نظر برسد.

تکیه ها باید به گونه ای سازماندهی شده باشند که بیننده را از طریق نمایش هدایت کند.

تصاویر ساده و بسیار ساده بسازید.

چاپ پوستر باید خود توضیحی باشد یعنی اینکه خودش راحت با شما صحبت کند.

نمایش ساده و متن کوتاه ، یک بیننده باید در عرض ۳۰ ثانیه آن را بگیرد . شما می‌توانید اطلاعات عمیق و دقیق تر را در قالب چاپ بروشور ارائه دهید.

یک پوستر با رنگ خنثی بر روی صفحه مات ، بیشتر از یک پس‌زمینه روشن به چشم می‌خورد .

مطالب خود را سازماندهی کنید و محتوای خود را برای حذف پارازیت های صوتی بصری ویرایش کنید . زمانی که شک داشته باشید ، ادیت کنید ؛ مطمئن شوید که هر آیتم ضروری است .

یک قلم یادداشت برای انتقاد و یا پیشنهادات مخاطبین خود به همراه داشته باشید.

پس از اتمام نمایشگاه مجموعه انتقادات و پیشنهادات را دسته بندی کرده و برای برگزاری نمایشگاه سال های بعد حتما لحاظ کنید.

برای برگزاری نمایشگاه برنامه ریزی کنید

چگونه شروع کنیم : مهم است بدانیم که چه کسی پوستر شما را می‌بیند و چه چیزی قرار است به آن‌ها بگویید . تا آخرین دقیقه صبر نکنید ؛ زود شروع کنید. اطلاعات و انتقادات نمایشگاه های چاپ پوستر دیگران را بخوانید. اگر می‌توانید به اینترنت دسترسی داشته باشید برخی از وب سایت‌های روش برگزاری نمایشگاه پوستر را بررسی کنید . مواد خود را جمع کنید تا بتوانید ببینید که چه چیزی را باید به دست آورید تا زمانی که هنوز به اندازه کافی زود است که آن را دریافت کنید و کار لازم را انجام دهید .

پوستر ساده طراحی کنید

سعی کنید هرچیزی که قرار است در پوستر خود بگوئید به ترتیب اولویت دسته بندی کنید. و سعی کنید برروی پیام اصلی پوستر فوکوس کنید.

به یاد داشته باشید که این یک پوستر است تا مروری سریع بر تحقیق شما داشته باشد و بینندگان را تشویق کنید تا با شما صحبت کنند مانند یک چاپ پوستر فوری که سریع به چاپ می رسد سعی کنید پیام خودتان را سریع منتقل کنید . طوری برنامه‌ریزی کنید که در چاپ پوستر خود یک متن محدود ولی تصاویر قوی در آن بکار رفته شود. اطلاعات بیشتری را در قالب چاپ بروشور خوب ارایه دهید .

دوست دارید که اگر ببیننده فقط یک چیز از پوستر شما به یادش مونده باشد آن یک چیز چی باشد؟

ایجاد یکسری سلسله‌مراتب اطلاعاتی

نکته کلیدی شما چیست که باید از آن حمایت کنید ؟ آیا آن نکات مورد نظر و موثرتر در متن هستند ؟ ایجاد یک طرح کلی که شامل یکسری سلسله‌مراتب اطلاعاتی است ، به شما کمک می‌کند که ساده و به راحتی برنامه‌ریزی کنید.

فکر کنید

یک مداد و یک تصویر کوچک برای مقیاس بندی بردارید .قصد دارید در چه اندازه ای طراحی کنید ؟ قصد دارید چه کاری انجام بدهید ؟ شما چه منابعی در دسترس دارید؟  چه چیزی باید به چاپ پوستر اضافه و یا کم کنید؟

این سوالات را از خودتان برای طراحی پوستر بکنید تا بتوانید یک چاپ پوستر زیبا و ماندگار داشته باشید.

شروع به توسعه طرح اولیه خود کنید

چگونه آن را توصعه بدهم : از کجا توسعه رو شروع کنم روی زمین روی دیوار؟ اندازه دقیق پوستر خودتان را مشخص کنید .متن مورد نظر خودتان را بسته به طرح اولیه در یک سایز مناسب طراحی کنید. متن خودتان را در جای خودش قرار دهید تا بتوانید عکس‌های خود را به تصویر بکشید . عنوانی را که قرار است برای پوستر در نظر بگیرید به آن اضافه کنید. چطور به نظر می‌رسد ؟ چه چیزی باید تغییر کند تا پیغام تان روشن تر شود ؟ از دوست خود بخواهید به آن نگاه کند و پیشنهاد و نظر خودش را به شما بدهد.

مهم ترین چیزها

هنگامی که ببینندگان پوستر شما را از بالا و پایین به سرعت یه نگاهی بکنند بلافاصله یکسری سوالات مقدمه ای و ساده ای را از شما می پرسند و آن اینکه با چه کاری این پوستر را طراحی کردید و در کل یکسری سوالات بصری و ساده و پیش پا افتاده و شما باید این یکسری سوالات مقدمه ای را برای درک بهتر از مفهوم پوستری که شما طراحی کرده اید را در اختیار مخاطب قرار بدهید.

ایجاد حاشیه

سعی کنید در طراحی پوستر خود یک حاشیه امن ایجاد کنید. اگر قرار است با کامپیوتر طراحی کنید ایجاد حاشیه کار بسیار راحتی می باشد ولی اگر قرار است با دست طراحی کنید باید نهایت دقت را داشته باشید که از محدوده خارج نشود.

از یک سلسله متنی استفاده کنید

سلسله متنی یعنی اینکه شما یک سلسله اندازه برای قلم خود استفاده می کنید یعنی اینکه مطالب مهم تر درشت تر و مطالب کم اهمیت تر ریزتر باید نوشته و طراحی شود.

همچنین می توانید مطالب پر اهمیت را نیز بولد تر یا به اصطلاح درشت تر نشان بدهید.

امیداورم هستیم شما بتوانید با رعایت این یکسری اصول در طراحی پوستر بتوانید یک چاپ پوستر فوری و زیبا را خلاق کنید و با رعایت روش برگزاری نمایشگاه پوستر بتوانید یک نمایشگاه پربار و ماندگار داشته باشید.

شما می توانید برای طراحی یک پوستر زیبا براساس مقاله نحوه طراحی پوستر عمل کنید.

  منبع : سایت تخصصی چاپ متین

 
  • چاپ متین

چاپ لیوان سفارشی

ما در طول زندگی خود با انواع لیوان ها در سایز و طرح های مختلف و با کارایی های مختلف سروکار داریم. همچونلیوان قهوه ، لیوان چایی و … . این شیوه لیوان ها در صنعت تبلیغات یکی از محبوب ترین شیوه های تبلیغاتی به شمار می رود و جز کالاهای پرمصرف در متدهای تبلیغاتی می باشد. بسیاری از سازمان ها می توان از این شیوه لوگو و یا مشخصات سازمانی خودشان را برروی لیوان به چاپ برسانند.آنها می توانند چاپ لیوان فوری داشته باشند. قیمت چاپ روی لیوان در این روش ها گران قیمت نیست و بعنوان یک شیوه تبلیغاتی مقرون به صرفه به حساب می آید. ما در این مقاله قصد کردیم تمام تجربه چندین ساله خودمان را بطور مختصر برای شما بیان کنیم. امید است بتوانید یکچاپ لیوان سفارشی خوب و زیبا داشته باشید.

من کاملا مطمئن هستم که بسیاری از کارشناسان در صنعت چاپ روی لیوان از این مقاله نهایت استفاده را ببرند. امیدوارم اگر نقطه نظری در این خصوص دارید با ما در میان بگذارید.

چاپ کوره ای

این روش یکی از قدیمی ترین شیوه های چاپ لیوان های سرامیکی می باشد. تمام سرامیک‌ها که در آشپزخانه ها مورد استفاده قرار میگیرد با استفاده از این فرآیند چاپ می‌شوند . آثار هنری با کیفیت بالا از طریق ماشین‌هایی که به ویژه برای صنعت سرامیک ساخته شده‌اند از طریق چاپ کوره ای به چاپ رسیده است. جوهر آن‌ها هم متفاوت است . طرح مورد نظر شما که قرار است برروی لیوان به چاپ برسد در کوره های با حرارت بالا پخته می شود این عامل سبب می شود که طرح شما با دوام بالا برری لیوان قرار بگیرد. این تنها روشی است که اگر ده‌ها و هزاران لیوان برای چاپ داشته باشید مورد استفاده قرار می گیرد. این فرآیند نه تنها مقرون‌به‌صرفه است بلکه برای آثار های هنری با ماندگار بالا بسیار مفید خواهد بود.  با این حال این فرآیند محدودیت مخصوص به خودش را دارد . شما فقط می‌توانید این چاپ را در کارخانه انجام دهید و به مقدار زیادی سفارش بدهید . معمولا برای  ۲۰۰۰ عدد بکار می رود. این درحالی است که بسیار از مردم به دنبال حجم بسیار کم هستند ۱ یا ۲ سفارش می دهند. زمان تولید برای چاپ روی لیوان در این روش چیزی در حدود ۲۰ تا ۴۵ روز زمان لازم می باشد.

مزایای چاپ کوره ای

قیمت چاپ لیوان در این روش بسیار ارزان تر خواهد بود.

آثار هنری در این روش از ماندگار بسیار بالایی برخوردار است و در شستشوی زیاد از بین نمی رود.

معایب چاپ کوره ای

نیازمند حجم بالای سفارش می باشد

زمان تحویل در این روش بسیار طولانی تر است.

چاپ لیوان سفارشی در این روش امکان پذیر نیست یعنی امکان اینکه ۱۰ تا لیوان به یک طرح ۱۰ دیگه به طرح دیگه.

هزینه راه اندازی اولیه بسیار بالایی دارد.

زمانی که شما ۱۰ عکس با ۱۰ لیوان دارید چه کاری باید انجام بدهید؟ چاپ سابلیمیشن تنها راه چاره این خواسته شما می باشد.

چاپ سابلیمیشن

چاپ سابلیمیشن کار آن بسیار شبیه چاپ کوره ای نیز می باشد. در این روش باید ابتدا یک طرح زیبا و دلخواه خودتان را برروی کاغذ چاپ کنید و سپس توسط یک چسب به لیوان بچسبانید و با حرارت بالا این طرح مورد نظر خودتان را برروی لیوان به چاپ برسانید. تفاوت عمده این روش با کوره ای این است که شما می توانید در یک فضای بسیار کوچک حتی در یک اتاق این کار را راه اندازی کنید و نیازی به یک سوله و یا یک کارخانه بزرگ نمی باشد. در چاپ سابلمیشین کافی است یک پرینتر به همراه یک جوهر عالی ، طرح مورد دلخواه خودتان را چاپ کنید و برروی لیوانهای مختلف همچون شیشه ای ، سرامیکی و … به چاپ برسانید.این شیوه چاپی یکی از محبوب ترین شیوه های چاپیلیوان در سراسر دنیا می باشد. اگر شما همه این ابزار ها را دارید به راحتی می توانید طرح خودتان را برروی لیوان بهچاپ برسانید.

مزایای چاپ لیوان به شیوه سابلیمیشن

شما می توانید هر طرح و هر رنگی را برروی لیوان دلخواه خود چاپ کنید.

شما می توانید در عرض چند دقیقه طرح خودتان را برروی لیوان چاپ کنید.

شما می توانید هر لیوان را با تصویر خاص خود،  یک چاپ لیوان سفارشی داشته باشید.

معایب چاپ لیوان به شیوه سابلیمیشن

قیمت چاپ لیوان در این شیوه بسیار بالا می باشد به طور معمول چیزی در حدود ۲ الی ۵ برابر گران تر خواهد بود. اما اگر نیازمند تعداد محدود لیوان هستید این شیوه مقرون به صرفه خواهد بود.

آثار هنری در یک دوره زمانی ممکن است محو بشود. چاپ لیوان به شیوه سابلیمیشن از این قانون مستثنا نمی باشد. میزان دوام رنگ برروی لیوان به نوع و جنس لیوان، کاغذ بکار رفته برای چاپ ، جوهر ، مهارت کارکنان در چاپ لیوان و … بستگی دارد.

درحالی که فرایند سابلیمیشن یک فرایند بسیار ساده ای به نظر می رسد اما شما باید در انتخاب فروشنده نهایت دقت را داشته باشید. زیرا اگر در شیوه چاپ سابلیمیشن نهایت دقت نشود پس از شتشوی مکرر رنگ آن کمرنگ و کمرنگ تر می شود. لذا انتخاب شرکتی که قرار است طرح خودتان را به آن بدهید از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

چاپ از طریق دستگاه چاپ گرد

این یک روش محبوب برای چاپ فنجان ها و یا چاپ لیوان نمی باشد. بنابراین ما بطور مختصر درباره شیوه کار آن توضیحی به شما می دهیم. در این روش هیچ گرمایی برای انتقال آثار هنری اعمال نمی‌شود . تقریبا شبیه چاپ صفحه نمایش است. آن‌ها از رنگ‌های مشابه ای استفاده می‌کنند به شیوه‌ای که ماشین‌ها می‌توانند روی یک سطح منحنیچاپ کنند. درست مانند چاپ صفحه است ، می‌توانید یک رنگ و یا حداکثر ۲ تا ۳ رنگ چاپ کنید . در این روش اگر به دنبال یک تصویر رنگی و یا یک تصویر سایه دار هستید با این شیوه نمی توانید به چاپ برسانید.

امیدوار هستیم بتوانید در انتخاب چاپ لیوان سفارشی خود به یک نتیجه مطلوبی رسیده باشید و بتوانید در بازاریابی و فعالیت های تبلیغاتی همچون چاپ بادکنک ، چاپ پدموس از چاپ لیوان نیز نهایت استفاده و بهره برداری را ببرید..

 
  • چاپ متین